• Westerly Conway 35 #60
  • Westerly Conway 35 #3
  • Westerly Conway 35 #1
  • Westerly Conway 35 #58
  • Westerly Conway 35 #59
Westerly Conway 35
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Westerly
  • Model
  • Conway 35
  • Årgang
  • 1979
  • Motor
  • Mercedes-Benz OM636-900-003
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 10,9 m (35,8 ft)
  • Bredde
  • 3,4 m (11,2 ft)
  • Dybgang
  • 1,83 m (6 ft)
  • Vægt
  • 7,3 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • Lagos, PT
EUR 48.000
DKK 358.300*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Extensively Updated for Cruising and Live aboard

Opdateret 2020-2024 med alt, fra stående rig til elektronik og interiør. 100% klar til at sejle afsted.
Westerly W35 (36), en sjælden variant af den Laurent Giles-designede Conway, Westerlys flagskib i sin tid. Westerly Conway var en stor nyhed, da den blev lanceret i 1974. Kort tid efter kom hendes søsterskibe, Galway og Medway, for at udvide modeludvalget. I 1978 begyndte Westerly produktionen af et begrænset antal W35'ere, kun 3 skrog blev efter sigende produceret, og alle blev bygget med opgraderede materialer og udstyr. W35 bruger det samme velafprøvede 36 fods Conway-skrog, men blev designet specielt til et par, der skulle langturssejle komfortabelt. Unikke funktioner som en overflod af opbevaringsskabe, et 'dybt' agtercoc
Opdateret 2020-2024 med alt, fra stående rig til elektronik og interiør. 100% klar til at sejle afsted.
Westerly W35 (36), en sjælden variant af den Laurent Giles-designede Conway, Westerlys flagskib i sin tid. Westerly Conway var en stor nyhed, da den blev lanceret i 1974. Kort tid efter kom hendes søsterskibe, Galway og Medway, for at udvide modeludvalget. I 1978 begyndte Westerly produktionen af et begrænset antal W35'ere, kun 3 skrog blev efter sigende produceret, og alle blev bygget med opgraderede materialer og udstyr. W35 bruger det samme velafprøvede 36 fods Conway-skrog, men blev designet specielt til et par, der skulle langturssejle komfortabelt. Unikke funktioner som en overflod af opbevaringsskabe, et 'dybt' agtercockpit, en større salon og selvfølgelig de gode sejlegenskaber gjorde W35 til et nøglefærdigt valg til langturssejlere. Det er let at se, hvorfor Westerly Conway var så populær en cruising-yacht i 70'erne og 80'erne og stadig er det på grund af dens fantastiske byggekvalitet og dokumenterede performance og stabilitet.
'SY Tonic', en 36 fods yacht med agter-cockpit, finkøl med ratstyring og masthead Bermudan sloop rig, er klar til at bo ombord, og vigtigst af alt er den 100% klar til at sætte sejl.
Komplet renovering og opgraderinger afsluttet i 2020-21 af den nuværende ejer (inklusive modernisering for at gøre det behageligt at bo ombord) og masser af senere opgraderinger helt frem til nu. Båden er blevet sejlet 6.000NM fra Storbritannien, og er nu i Lagos i Portugal og har været ejerens deltidsboende ombord siden 2021.
Denne relativt lille båd er den perfekte, sikre og kvalitetsdesignede cruiser, meget behagelig i selv hård sø. For et par, der ønsker at langtus/langtidssejle, bo ombord eller endda bare have hende til mere kystsejlads, er hun et godt valg i kvalitet, komfort og ikke mindst en størrelse, der gør omkostningerne til lystbådehavne på et lavere niveau end bare nogle få meter større både. Hun har alt det ekstra man kan ønske sig, såsom stor targabøjle i rustfrit stål på agter med 430 W solpaneler, vindgenerator osv. Også stort 20 kg Rocna-anker med 70 meter 8 mm ankerkæde. Nye instrumenter overalt, inklusive ny digital radar, AIS, alle lamper m LED-lys, stående rigg (købt 2017 / installeret 2020) og meget mere.
Her har du den type båd, der simpelthen er bygget til at holde og med kvalitetsdetaljer og langtidsholdbare løsninger. Westerly er velkendt i Storbritannien og Nordeuropa og sammenlignes ofte med både som Hallberg-Rassy, Moody og Malö fra de år, hvor skibsværfter bygger lystbåde med skrogtykkelse og byggekvalitet til at vare. Masser af opbevaringplads både i cockpittet og inde i båden .
Hendes dybe cockpit er god og tryg sikkerhed til søs. Det føles extra sikkert, når du er ude på havet, bevæger dig rundt eller trimmer. Den store targabøjle i agter, der bærer solpaneler og vindgenerator, er også en ekstra sikkerhedsfunktion, når man bevæger sig rundt på agterdækket, såvel som nyttig til linjer, fiskestænger, fendere eller andet.
To siddepladser i de bageste hjørner vil være dit yndlingssted, når du sejler i stabilt vejr og nyder bølgerne og havets liv fuldt ud. Noget man normalt kun ser på større både.
Denne Westerly W35 fra 1979 har bevist sig i alle typer hav og vejr, både på de koldere nordlige breddegrader i Storbritannien, langs Atlanterhavskysten i Europa, Biscayabugten og dele af Middelhavet SY TONIC ligger nu i den velbeskyttede Marina de Lagos på den solrige Algarvekyst i Portugal og venter på sin nye ejer. Hun er 100% klar til at sejle afsted med de mange opdateringer og regelmæssig vedligeholdelse. Pladsen i Marina de Lagos er betalt indtil juni 2025.
På S/Y TONIC får du en lang liste af forbedringer og opdateringer, da hun blev gjort klar til Blue Water Cruising af sin nuværende ejer. .... Se bare på specifikationen og den fantastiske liste over opdateringer og ombygning af interiøret i de senere år.
I cockpittet er alt placeret optimalt, så båden kan sejles alene eller af to personer. De høje ryglæn i cockpittet giver komfort og bekvemmelighed, og under den store sprayhood er du godt beskyttet mod elementerne.

Når du kommer ned ad trappen til salonen, bliver du mødt af et lyst og opdateret interiør med helt nye grå/hvide kvalitetstekstiler. Gulvet er i klassisk teak og med gode opbevaringsrum nedenunder. Ståhøjde ca. 1,90 meter

På bagbord side er navigationsområdet med alt, hvad der er nødvendigt af instrumenter, kommunikation og navigation samt panel til elektriske installationer og kontaktpanel. Alle elektriske installationer er blevet fornyet og kablet om og veldokumenteret og let tilgængelig.
På bagbord side bag navigationsområdet, er et stort agterområde med enorme opbevaringsmulighedersamt pladsen for de fleste elektroniske installationer (en omdesignet enkelkahyt/seng). Masser af plads til opbevaring, sejl, presenninger, dykkerudrustning osv. eller et extra køleskab eller fryser måske. I dag opbevares enda en mobil (220v) airconditionenhed her.

På styrbord side er kabyssen med vask, 2-blus komfur med grillplade og ovn samt et stort køleskab/box i bordet. God plads til alt køkkenudstyr, mad osv. (ekstra køleskab ved navigationsbordet)

Foran kabyssen og navigationsområdet finder du salonen med en enorm ombygget sofa / dobbeltseng på babord side og en lang sofa, der kan forvandles til en bred enkeltseng, hvis det er nødvendigt, på styrbord side. Mellem sofaerne er der et stort flytbart bord med foldbare sider, hvor mindst 4-6 personer komfortabelt kan sidde rundt om bordet, og hvis du er mere end 2 personer om bord, kan salonen bruges til soveplads for yderligere 3 personer. Alt i salonen er blevet ombygget af den nuværende ejer, og mange smarte og praktiske løsninger med skabe til opbevaring i stedet for hylder. Udover alt den nye indretning har ejeren også isoleret båden, både for at sikre et godt indeklima, men også for at undgå fugt. Bordet i salonen kan flyttes til cockpittet og derved give et udendørs siddeområde med bord imellem.

En dobbeltkahyt (Owners Cabin) i længst fremme i båden med garderobeskabe og god opbevaringsplads. Mellem den forreste kahyt og salonen er det rummelige toilet/badeværelse/head med toilet og brusebad.

Den nuværende ejer forberedte hende til Blue Water Cruising og sikrede, at alle dele af båden er af højeste kvalitet med tanke på langturs-/langtidssejlads. Ejeren boede deltid ombord, men har nu andre arbejds- og fritidsforpligtelser, så han har besluttet at lade SY TONIC gå videre til nye ejere, der fuldt ud kan nyde en ready-to-go sejlbåd og bo ombord en båd i en perfekt størrelse.

Hun er i øjeblikket britisk registreret men fra tiden før EU's momskrav på både og fra de dage, hvor Storbritannien var en del af Den Europæiske Union. Ejeren er certificeret bådinspektør og derfor dygtig til, hvad der er og var nødvendigt for at have båden i bedste stand. Dette er en båd, du skal se!

Udstyr og fakta:
Generelt:
- Navn: S/Y TONIC
- Bygget: 1979
- Builder: Westerly Marine Construction Ltd.
- Designer: Jack Laurent Giles
- HIN/Build No: SI78 / SOU801829 (Lloyds nummer)
- Skrog type: Finkøl og med ror på skeg.
- Rigningstype: Masthead Sloop.
- LOA: 35,75 fod / 10,90 m.
- LWL: 30,42 fod / 9,27 m.
- S.A. (rapporteret): 502.00 ft² / 46.64 m².
- Bredde: 11,16 fod / 3,40 m.
- Mastehøjde (brofrigangshøjde): 14 m
- Deplacement: 16.125,00 lb / 7.314 kg.
- Ballast: 7.167,00 lb / 3.251 kg
- Maks. dybgang: 1,83 m / 6,00 fod
- Konstruktion: Fiberforstærket polymer
- Layout med en forreste master-kabine
- Et badeværelse/toilet/bruser

Motor
- Motor: Mercedes-Benz OM636-900-003, 42HP Diesel (renoveret 2021)
- Motortimer ca. 2500 timer (900 timer efter renovering)
- Motorens serienummer: 41672
- Ny skrueaksel (2023) m og nyt Cutlas-leje (2021)
- Ny Volvo Penta Stern Gland (2023)
- Ny propel 3-blads propel (2024)
- Rebskærer
- Dieseltank 125 liter (agter) (Techtank / plast) (2023)

Navigation og elektronik
- Raymarine Element 9 S Plotter med radar / overlay og AIS (2021)
- Raymarine I50-serie log/hastighedsinstrumenter (2021)
- Raymarine I60 vindinstrument (2021)
- DST hastighed/dybde/temperatur transducer (2021)
- Trådløs Raymarine Quantum 18" Raydome Q24W Radar (2021)
- AIS700 klasse B Tranceiver med integreret splitter (2021)
- VHF NAVMAN VHF 7100
- Håndholdt VHF Standard Horizon HX300
- Raymarine EV200 autopilot (2020)
- Kompas

Rig og spil:
- Masthead Sloop One-spreader Deck stepped rig
- Mast forstærket og renoveret (2021)
- Plastimo genua furler
- Stående rig (købt 2017) installeret i 2020
- Nye chainplates på dæksniveau (2021)
- Løbende rigning udskiftes alle som en del af vedligeholdelsen fra 2021 til 2025
- Nyt indvendigt aftageligt og justerbart forstag (Cutter Stag) (2021)
- Spilerstang
- 2 * Lewmar 43 og 2 * Lewmar 30 + 3 * Lewmar på masten

Sejl / lærred:
- Storsejl battered m 3 revpunkter - Usikker alder, men OK tilstand.
- Rullegenua 110% - (2021)
- Ekstra 130% genua - OK stand, ældre end 2021
- Cruising Chute (2021)
- Stormsejl (2021)
- Nyere canvas overalt - lazybag / zipbag, sprayhood, Cockpit Shade sejl (2021)

Batterier og opladning
- Landstrømsforbindelse Strøm: 240V systempanel og afbrydere
- VICTRON EasyPlus 1600VA (3000W Peak Power) Inverter og oplader 70A, 4A trickle til startbatteri. (Lithium opladning forberedt). (2022)
- Galvanisk isolator
- Solpanel 2x215W på bue
- Victron 100/30 MPPT Controller til solceller
- Victron ARGO FET Split Diode-oplader
- SilentWind Pro vindgenerator på buen
- SilentWind MPPT-controller til vindgenerator
- 2x 120Ah indenlandske AGM-batterier (2024)
- Startbatteri til motor (2020)
- Alt LED-navigations- og dækslys inklusive alle ledninger (2021)
- Alle kabler med fortinnede marine kvalitetskabler, Bluesea Systems switch gear og busbars (2021)
- Alle LED-kabinelys og flere USB/USBC-stikkontakter (2021)

Vand, varme og sanitet:
- Vandvarmer, der opvarmer både via landstrøm (via smart inverter AC) og motor
- Jabsco elektrisk toilet/hoved (2021-22) - reservepumpe om bord
- Toiletslanger udskiftet (2021-22)
- Holdingtank (2021-22)
- Pumpe til ferskvand
- Nye rør til koldt og varmt vand (2021)
- Backup-fodpumpe til ferskvand i kabyssen
- Varmt- og koldtvandshaner under tryk i kabys og badeværelse
- Ferskvandstank i rustfrit stål 190 liter - under forreste køje (2021)
- Automatisk lænsepumpe (2021)
- Manuel lænsepumpe i cockpit (2021)
- Taylor 2-brænder komfur med ovn og separat grillplade
- Udendørs MAGMA-grill
- Køleskab 12v 65ltr døråbning og med fryserum (2021)
- Køleskab med topåbning i kabyssen
- Eperspächer (diesel) varmelegeme (installeret, men frakoblet).
- 2x oliefyldte 220v elektriske radiatorer
- Aircondition 5000BTU AC-enhed (kan bruges i marinaer)
- 4xCalframo-ventilatorer (2024)
- Windscoop

Diverse udstyr
- Elektrisk Lewmar ankerspil i stævnen (2023)
- ROCNA 20 kg anker (2023)
- Ekstra 33 lb CQR-anker
- 75 meter 8 mm galvaniseret ankerkæde (2023)
- Hækbue i rustfrit stål (Targa) (2020)
- Skrogbehandling 3 lag Micron 350 Antifouled (maj 2024)
- Skroget blev coppercoated i 2001 - men er blevet malet over senere.
- Kølfuge epoxy behandlet/tætnet og 3 lag antifouling maj 2024
- Renovering på dækket - ny prædikestol, nye sikkerhedslinjer, påføring af KiwiGrip på dækket (2021)
- Redningsflåde SeaSafe 6-personers ISO9650.1 (maj 2021)
- AB8 Ultralight Rib Hyperlon - 2023 m 6 hk Yamaha påhængsmotor (ikke inkluderet, men kan forhandles separat)
- Diverse sikkerhedsudstyr, EPIRP, flere ildslukkere, redningsliner, Bosan-stol, klatresele, reservedele osv.
- Foldecykel (opbevares i skab i cockpit)
- Hængekøje
Opdateret 2020-2024 med alt, fra stående rig til elektronik og interiør. 100% klar til at sejle afsted.
Westerly W35 (36), en sjælden variant af den Laurent Giles-designede Conway, Westerlys flagskib i sin tid. Westerly Conway var en stor nyhed, da den blev lanceret i 1974. Kort tid efter kom hendes søsterskibe, Galway og Medway, for at udvide modeludvalget. I 1978 begyndte Westerly produktionen af et begrænset antal W35'ere, kun 3 skrog blev efter sigende produceret, og alle blev bygget med opgraderede materialer og udstyr. W35 bruger det samme velafprøvede 36 fods Conway-skrog, men blev designet specielt til et par, der skulle langturssejle komfortabelt. Unikke funktioner som en overflod af opbevaringsskabe, et 'dybt' agtercoc

Udstyrsliste

Motor
HK42
Motortimer2500
Motor årgang1979
Motors registreringsnummmer41672
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselAxis
Propel3-blade fixed
FlapsNej
BovpropelNej
Antal motorer1
Brændstoftank125
Hastighed6,5
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlBattened 3-reefs
ForsejlJa
ForsejlFurling Genoa 110% 2021
RigtypeMasthead Sloop One-spreader Deck stepped rig
Kode 0Nej
SpilerNej
GennakkerJa
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulleforstagJa
SpilerstageJa
Mastehøjde14
Navigation
KortplotterJa
KortplotterRaymarine Element 9 S
LogJa
EkkolodJa
FiskesøgerNej
VHFJa
VHFNAVMAN VHF 7100
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerRaymarine EV200 (2020)
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
AIS transmitterAIS700 Class B
AIS responderAIS700 Class B
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer5
Ståhøjde (cm)190
TVNej
MusikanlægJa
Køjelængde (cm)205
VarmeJa
HoldingtankYES (2022)
DækstømningJa
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
Spil• 2*Lewmar 43 and 2*Lewmar 30 + 3 * Lewmar on mast
Dæk
TeakdækNej
TeakdørkNej
SøgelænderJa
BadeplatformJa
BadestigeJa
Dæk længde10,90
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
VinterstativNej
VinterpresenningNej
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerRocna 20kg (2023) and CQR Spare
RedningsbådSeaSafe 6-person ISO9650.1 (May 2021)
Andet udstyrEverything for Cruising
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnTONIC
LaderJa
Batterier• 2x 120Ah Domestic AGM batteries (2024) + start battery
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
AnkerspilLewmar Electric (2023)
El AnkerspilJa
VandtankJa
SkrognummerS178
SkibsregisterUK SSR
Vandtank (i liter)190
EpirpYes
WatermakerNej

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.