• Van de Stadt 4 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat) #39
  • Van de Stadt 4 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat) #40
  • Van de Stadt 4 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat) #41
  • Van de Stadt 4 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat) #2
  • Van de Stadt 40 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat) #43
Van de Stadt 40 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat)
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Van De Stadt
  • Model
  • 40 Ocean - Steel
  • Årgang
  • 1995
  • Motor
  • Volvo Penta D2-75F
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 11,9 m (39 ft)
  • Bredde
  • 3,8 m (12,5 ft)
  • Dybgang
  • 2,1 m (6,9 ft)
  • Vægt
  • 14 ton
  • Skrog
  • Stål
  • Placering
  • Portimao, PT
EUR 139.000
DKK 1.037.100*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Van de Stadt 40 Ocean - Completely Upgraded , new enginge etc

Utrolig opdateret kvalitetsstålbåd, der skiller sig ud i finesse og sødygtighed. En båd, du bare skal se. Dette er den perfekte og meget overkommelige Cruising Yacht for et par eller mindre familier, der ønsker at langturssejle sikkert og med stil og komfort - uanset destinationen! Fuldt opdateret i de senere år - Ny motor, elektronik, opladning osv.

Van de Stadt Carribean 40 med gode sejlegenskaber i komfortabel "Owners Version". Lige under 12 meter - hvilket gør hende til en perfekt størrelse for et par eller den lille familie og samtidig meget økonomisk og holder de lavere havnegebyrer (under 12 meter) i mange lystbådehavne i verden. Konstrueret på Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygget hos en professionel hollandsk ya
Utrolig opdateret kvalitetsstålbåd, der skiller sig ud i finesse og sødygtighed. En båd, du bare skal se. Dette er den perfekte og meget overkommelige Cruising Yacht for et par eller mindre familier, der ønsker at langturssejle sikkert og med stil og komfort - uanset destinationen! Fuldt opdateret i de senere år - Ny motor, elektronik, opladning osv.

Van de Stadt Carribean 40 med gode sejlegenskaber i komfortabel "Owners Version". Lige under 12 meter - hvilket gør hende til en perfekt størrelse for et par eller den lille familie og samtidig meget økonomisk og holder de lavere havnegebyrer (under 12 meter) i mange lystbådehavne i verden. Konstrueret på Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygget hos en professionel hollandsk yacht service. Hun udmærker sig i sødygtighed og komfort med sin fantastiske doghouse (giver ly under alle forhold og superdejligt ved natsejladser og andet), cockpittelt (giver yderligere ly til søs, men også dejlig ekstra opholdsareal ved anker og i marinaerne) samt en stor genua og en lille fok (begge på rulle og dermed håndterbare under alle forhold - som alle sejl - direkte fra cockpittet), men også en Code Zero på en rulle til vidunderlig sejlads i lettere vinde. Hendes smukke mahogniinteriør og mange dejlige detaljer (f.eks. luftspalte underlag i ownerscabin, smuk oh frisk polstring i salonen og til cockpittet, rat dækket af læder, stort og lille cockpitbord, isoleret skrog (over WL)) forbedrer boligen om bord, hvilket gør hende til en perfekt Blue Water Cruiser og live-aboard. Hun blev omfattende ombygget med en ny - stærkere - 75HP-motor og 4-bladet foldepropeller, international skrog + dækfarve, omfattende ny navigationselektronik og mange flere skibsværftsfornyelser fra omkring 2019-2021 i Holland. Ny turbolader og propelaksel tilføjet i 2022 (begge i Tyskland), ny antifouling (international) anvendt i 2024. På grund af den omfattende ombygning såvel som regelmæssig vedligeholdelse er større arbejder / omkostninger allerede dækket i de kommende år. Sejlet fra Tyskland til De Kanariske Øer, rundt om øerne og til Algarve fra 2022 til 2024, med en live-a-board-periode på otte måneder i 2022/2023, er hun beviseligt klar til alle slags fornøjelser og eventyr og venter på sine nye ejere i en absolut klar til at krydse tilstand.
Når du træder om bord, bliver du mødt af det enorme cockpit og agterdækket. Cockpittet med det store praktiske doghouse er, hvad alle Blue Water Cruisers drømmer om. Super godt beskyttet mod elementerne, og i cockpittet er alt optimalt placeret, så båden let kan sejles af en eller to personer. Du kan sejle hendetrygt og sikkert fra cockpittet uden at skulle gå på dæk, mens du sejler. De høje ryglæn i cockpittet giver komfort og bekvemmelighed, og under den store sprayhood og bimini er du godt beskyttet mod elementerne. Et cockpittelt er også tilgængeligt (se fotos), hvilket gør det til et meget praktisk ekstra rum, når du ligger for anker eller i marinaer. Kæmpe opbevaring i og bag cockpittet og endda targabuen på agtern.
Når du kommer ned ad trappen til salonen, bliver du mødt af indtrykket af kvalitet, med praktiske mahognimøbler i topklasse blandet med nyere tekstiler, lyst loft og praktisk kabys, gulvet i klassisk teak og med masser af opbevaringsplads nedenunder.
På bagbords side bag kabyssen er der en dobbelt agterkahyt med gode opbevaringsmuligheder. På styrbord side agter, bag navigationsområdet, det rummelige badeværelse/hoved med toilet og bruser.
Foran agterkahytten på bagbords side er kabyssen med dobbelt vask, gasovn og gaskomfur og masser af skabsplads, stort køleskab/fryser/boks i bordpladen.
På den anden side af kabyssen på styrbord side er navigationsområdet med alt, hvad der er nødvendigt til instrumenter, kommunikation og navigation samt et panel til elektriske installationer og styring af kontakten.
Foran kabyssen og navigationsområdet finder du den store salon med en lang sofa på bagbord side og to-stoleløsninger på styrbord side - med et stort bord med sammenklappelige sider i midten. Master-dobbeltkahyt i den forreste del af båden med rummelige garderobeskabe og opbevaring.

Bådens historie:
Båden har haft i alt mindst fire ejere gennem årene. Den sidste ejer sejlede lidt lokalt i Holland og Kanalen, men brugte det meste af sin tid på at opgradere og udstyre hende til verdensomspændende sejlads. Den nuværende ejer sejlede i Nordsøen og over Biscayabugten til Sydeuropa og hele vejen til De Kanariske Øer og Portugal. Sejlede lokalt i portugisiske farvande i nyere tid. På grund af tidsbegrænsninger har den nuværende ejer nu besluttet at lade sin elskede båd gå videre til nye ejere, der kan nyde Blue Water Cruising eller hvilke eventyr de vil have. Båden har bevist, at den mestrer alt hav og vejr.

Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 1995
- HIN/produktionsnummer: 220 (design nr. 418)
- Navn: SY KOS SY KOS
- Længde: 11,90 m
- Bredde/ Bredde: 3,80 m
- Dybgang: 2,10 m
- Deplacement: 14 tons
- Ballast: (støbejern)
- Mastehøjde (Bridge Clarance) 19,50 m
- Indretning med to kahytter (agterkahyt og forkahyt) og i alt 6 sovepladser inkl. 2 i salonen.
- Et hoved / badeværelse / toilet
- motor: Volvo Penta D2-75F, 75Hp / 55kW (KUN ca. 600 timer) Ny fra 2019
- Turbo (2022)
- Motornummer: 5103908810Y (enhed 869648)
- Aksel med 4-bladet foldbar propel (2022)
- Dieseltank 120 liter
- MAXWELL elektrisk ankerspil med ROCNA 33 kg anker og 60 m 8 mm galvaniseret ankerkæde.
- Reserve/ekstra anker 20 kg og 25 kg.

Navigation og elektronik
- Raymarine Evolution-autopilot med P70-controller
- Raymarine E95 hybrid kortplotter på navigationsbord
- Raymarine E7 hybrid kortplotter i hundehus og ved rattet
- Raymarine GPS
- Raymarine i70 multifunktionsskærme (2 i hundehuset, 1 ved rattet)
- Raymarine Smart transducer til dybde og hastighed
- Raymarine vindmåler
- Raymarine AIS
- Raymarine RD418D digital radar
- Furuno Navtex
- Garmin VHF 200i DSC med fjernbetjent rattenhed
- Radio/USB/Bluetooth med højttalere indvendigt og udvendigt


Rigning og spil:
- Type 7/8 diamant sloop
- Mast: Dækket trinvis 3-spreder Selden, aluminium, ca. 17,10 m
- Stående rigning, original, men overdimensioneret 10 mm
- Rullegenua: Furlex 304S
- Rullekutter: Harken Cruising 1
- Bagstagstrammer fra cockpit
- Vang: Selden, fra cockpit
- Cunningham fra cockpit
- Primære spil 2x Lewmar 54 selvkørende med cover
- Sekundære spil 2x Lewmar 40 selvkørende med cover
- Spil til kahytstag og mast 3x Lewmar 40 selvsejlende med cover

Sejl
- Manøvreres og rebes fra cockpittet
- Storsejl Full battened, Dyneema Fibercon, Lazybag
- Revning af storsejl: 3 revningstrin, betjenes fra cockpittet
- Genua: Dyneema Fibercon, cover
- Kutter: Dyneema Fibercon, overdækning
- Code Zero: på rullefok, sejlpose
- Gennaker: i sok, sejlpose, uden stang


Batterier og opladning
- Victron Atlas Combo 12/1500/50 inverter og oplader (2022)
- Victron batterimonitor BMV-702
- 2x 225Ah AGM-batterier Mastervolt (2022)
- AirBreeze vindgenerator (2023)
- 3 Sunware solpaneler på hundehus


Vand, varme og sanitet:
- 2x250 ferskvandstanke - 500 liter i alt (rengøring med Yachticon-rensemiddel. Brug af vandfilter og Micropur regelmæssigt)
- Vandvarmer, der opvarmer både via landstrøm og motor (2020)
- Jabsco toilet/hoved med manuelt skyl
- Bruser med varmt/koldt vand i hovedet
- Bruser med varmt/koldt vand i cockpittet
- 80 liter plasttank til spildevand/gråt vand
- Ferskvandspumpe, der leverer til blandingsbatterier i kabys og hoved (2020)
- Dobbelte SS-vaske i kabyssen
- Gaskomfur med tre brændere og ovn (2020)
- Gasinstallation med manuel afspærringsventil i tekøkken og gasdetektor
- Toplæst køleskab (2020)
- Elektrisk køleboks - 220v
- Newport by Dickinson dieselovn i salonen
- Webasto lufttop 2000
- Automatisk lænsepumpe
- Manuel lænsepumpe i cockpit

Sikkerhed og andet
- Transocean redningsflåde på beslag, kontrolleret: 2022
- Brandslukker 3
- Brandtæppe
- EPIRB
- Redningskrans, redningsveste, livliner, nødblus osv.
- Jolle og påhængsmotor sælges separat

Opdateringer og vedligeholdelse de sidste 4-5 år:
Maling af skrog og dæk
Tru Hull-ventiler
Vinduer
Antifouling (2024; international)
Volvo Penta D2-75F (75 hk)
4-bladet Volvo Penta foldepropeller
Motorpanel og styresystem
Propelaksel (2022)
Turbolader (2022)
Jefa Steering, hjul dækket med læder
Victron Atlas Combo 12/1500/50 Inverter og oplader (2022)
Victron batterimonitor BMV-702
2x 225Ah AGM-batterier Mastervolt (2022)
AirBreeze vindgenerator (2023)
3 Sunware solpaneler på hundehus
Garmin VHF 200i DSC
Radio (m/bluetooth) og højttalere (inde og ude)
Raymarine-instrumenter:
3 Raymarine hybrid kortplotter (detaljer se specifikationer nedenfor)
3 Raymarine multifunktionelle skærme (detaljer se specifikationer nedenfor)
Raymarine Autopilot (detaljer se specifikationer nedenfor)
Raymarine AIS, transducer, vindmåler, GPS (detaljer se specifikationer nedenfor)
Raymarine digital radar
Sejl: hoved, genua, kutter i Dyneema Fibercon fra British Sailmakers (2017)
Code Zero på rulle fra British Sailmakers
Lærred (Lazy bag, beskyttelse: genua, kutter, styring)
Polstring (salon og cockpit)
Komfur 3 brændere og ovn
Køleskabsenhed
Vandsystem slanger, ventiler og pumpe
Vandtanke
Varmvandsbeholder
Toilet
Utrolig opdateret kvalitetsstålbåd, der skiller sig ud i finesse og sødygtighed. En båd, du bare skal se. Dette er den perfekte og meget overkommelige Cruising Yacht for et par eller mindre familier, der ønsker at langturssejle sikkert og med stil og komfort - uanset destinationen! Fuldt opdateret i de senere år - Ny motor, elektronik, opladning osv.

Van de Stadt Carribean 40 med gode sejlegenskaber i komfortabel "Owners Version". Lige under 12 meter - hvilket gør hende til en perfekt størrelse for et par eller den lille familie og samtidig meget økonomisk og holder de lavere havnegebyrer (under 12 meter) i mange lystbådehavne i verden. Konstrueret på Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygget hos en professionel hollandsk ya

Udstyrsliste

Motor
HK75
Motortimer600
Motor årgang2019
Motors registreringsnummmer5103908810Y
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselAxis
PropelVolvo 4-blade Folding
BovpropelNej
Antal motorer1
Brændstoftank120
Hastighed7
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlFull battened, Dyneema Fibercon
ForsejlGenoa: Dyneema Fibercon
Rigtype7/8 Diamond Sloop
Kode 0Ja
SpilerNej
GennakkerJa
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulleforstagJa
SpilerstageNej
Mastehøjde19,50
Navigation
KortplotterJa
Kortplotter(2) Raymarine E95 and E7
LogJa
EkkolodJa
FiskesøgerNej
VHFJa
VHFGarmin VHF-200i DSC
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerRaymarine Evolution
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
AIS transmitterRaymarine
AIS responderRaymarine
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer6
Køjelængde (cm)200
VarmeJa
Holdingtank80
DækstømningJa
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
SpilLewmar 54 and 40
Dæk
TeakdækNej
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadestigeJa
WindbreakersJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådNej
AnkerRocna 33kg
RedningsbådTransocean
Andet udstyrA lot for Blue Water Cruising
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnS/Y KOS
LaderJa
Batterier2Å225Ah AGM Mastervolt
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
AnkerspilMaxwell
El AnkerspilJa
VandtankJa
Skrognummer220
SkibsregisterGermany
Vandtank (i liter)500
Dokumentation for betalt moms i EUJa
WatermakerNej

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.