Swiftsure 33 – Centerboard Drop Keel (Draft 1 meter keel up)
Mærke
Swiftsure
Model
33 – Centerboard Drop Keel
Årgang
1962
Motor
Yanmar 2GM 20
Brændstof
Diesel
Længde
10,08 m (33,1 ft)
Bredde
3,05 m (10 ft)
Dybgang
1,07 m (3,5 ft)
Vægt
5,2 ton
Skrog
Glasfiber
Placering
Lagos, PT
EUR 17.990
DKK 134.200*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Swiftsure 33 – Centerboard Drop Keel (Draft 1 meter keel up)
En ægte klassisk 1962-sejlbåd i god stand for sin alder med masser af opdateringer senere år, såsom ny rigg (komplet med ny mast, bom, stående rigg, sejl osv.), Opdaterede batterier, ankervindglas, ny vandtank og meget mere. Prissat til et hurtigt salg og klar til søsætning.
Den perfekte båd til både sejlads på åbent hav og til at sejle ind i lavvandede og kystnære farvande som kanalerne i Europa. Fantastisk båd til singlehand-sejlads eller til et par. Alt på båden er forenklet for at lette livet ombord og vedligeholdelse, men stadig god komfort til at leve ombord under sejladser.
Dette er det oprindelige design af Swifture, men selv senere modeller, der blev markedsført som COMMODORE SWIFTSURE, blev begge solgt gennem Seafare
En ægte klassisk 1962-sejlbåd i god stand for sin alder med masser af opdateringer senere år, såsom ny rigg (komplet med ny mast, bom, stående rigg, sejl osv.), Opdaterede batterier, ankervindglas, ny vandtank og meget mere. Prissat til et hurtigt salg og klar til søsætning.
Den perfekte båd til både sejlads på åbent hav og til at sejle ind i lavvandede og kystnære farvande som kanalerne i Europa. Fantastisk båd til singlehand-sejlads eller til et par. Alt på båden er forenklet for at lette livet ombord og vedligeholdelse, men stadig god komfort til at leve ombord under sejladser.
Dette er det oprindelige design af Swifture, men selv senere modeller, der blev markedsført som COMMODORE SWIFTSURE, blev begge solgt gennem Seafarer Yachts. Så en velkendt båd tilbage i tiden. De første både, som blev bygget af G. deVries Lentch, Inc. har et fastmonteret kahytbord med to bordplader, som kan foldes ned, når de ikke er i brug. I den bageste ende af bordet er der en hul rustfri stang, der går fra kølen til undersiden af kahyttens tag, - et rør til centerboardets kontrolkabel. SWIFTSURE har dæksbeslag og fittings i bronze og mahognikanter.
Gå ombord i det komfortable cockpit på denne klassiske yacht, godt beskyttet, da den har et agterdæk bag cockpittet, og du sidder lavt og beskyttet i det dybe cockpit. Det malede dæk (ikke teakdæk!) er bredt, og du bevæger dig sikkert rundt, selv på denne relativt lille båd, bag de beskyttende mantåg. Når man kommer ind i båden fra cockpittet, er vasken og gaskomfuret på bagbord side og instrumenter/navigation på styrbord side. I salonen er der et opklappeligt bord i midten og to sofaer (kan bruges som ekstra senge) på hver side. I føren er owners kabine og med adgang til toilettet (komposttoilet - en fantastisk løsning, der er lugtfri og ikke kræver tank). Loftshøjden er ca. 190 cm i salonen/pentryet.
Bådens størrelse er optimal til billig fortøjning i marinaer og også til lavvandede indsejlinger i bugter og områder, der ikke er tilgængelige for mange andre sejlere. Fair Endavour er i øjeblikket på land på Sopromar (værft) i Lagos, men er planlagt til at komme tilbage i vandet senere på året.
De nuværende ejere har haft Fair Endavour siden 1986. Deres tidligere sejlområder var på Storbritanniens østkyst, hvor hendes sænkekøl var praktisk, fordi det var en meget grund kyst.
I ferierne sejlede de langs den nordfranske kyst. I slutningen af 80'erne sejlede de Fair Endeavour ned gennem de franske kanaler til Middelhavet, hvor sænkekølen igen var vigtigt med de lavvandede vandveje. Derefter brugte de et år på at sejle langs Middelhavskysten, herunder Italien, Korsika, Elba osv. De næste par år tilbragte de på Storbritanniens vestkyst, mest i Wales, sammen med togter til Irland. Da børnene kom, tog de tilbage til østkysten og brugte derefter et par år på at sejle til Holland, hvor børnene nød den sikre sejlads på Veerse Meer. Et yderligere masteløft og et europæisk kanaltogt til Middelhavet muliggjorde mange familiesommertogter i det vestlige og østlige Middelhav. I 2019 kom masten ned igen og de brugte havnen i Valence ved Rhône til at organisere den nye mast og rig, før de sejlede ud i Middelhavet og foretog et vintertogt i 2019 langs de franske og spanske kyster.
Siden ankomsten til Portugal har de udforsket Algarvekysten. Men nu på grund af mange andre eventyr og planer er de klar til at lade hende gå til nye ejere.
Suveyrapport tilgængelig fra maj 2022. Båden er i øjeblikket registreret i UK Small Ship Register, men har været i EU under Brexit og derfor EU-momsbetalt status.
Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 1962
- HIN / skrognummer: 304493
- Navn: SY Fair Endeavour
- Længde: 10,08 m
- Længde vandlinje (LWL): 6,99 m
- Bredde: 3,05 m
- Dybgang: 1,07 (køl op) 2,01 m (køl ned)
- Deplacement: 5216 kg
- Ballast: (støbejern): 1542 kg
- Masthøjde (Bridge Clarance) 19,50 m
- Layout med en master/fwd-kabine og 2 sovepladser i salonen.
- Et toilet / badeværelse
- Motor: Yanmar 2GM 20 - 16 hk, 2-cylindret diesel (1986)
- Motornummer: 06586 (timer ukendt, men motoren var ude for oversyn og ventiludskiftning 2019)
- Aksel med 3-bladet bronzepropeller
- Dieseltank rustfrit stål ca. 90 liter (2018)
- 18 kg (35 lb) DELTA-anker og lang 8 mm galvaniseret ankerkæde kombineret med reb til dybere ankring.
- Lofrans manuel ankerspil i stævnen
Navigation og elektronik
- Kompas: Plastimo Contest
- GPS, ekkolod / log: Vindhastighed og -retning
- B&G V7 Plotter med flere kort til Europa
- B&G AIS med splitter (2023)
- VHF: B&G V50 GMDSS VHF
- VHF 2: Håndholdt Cobra
- "NASA" vindhastighed og -retning (i forreste salon - men fungerer ikke i øjeblikket)
Rig og spil:
- Type 1-spreder sloop (helt nyt Z Spars Rigg 2019)
- Mast: Dæktrappet 1-spreder Jeckells, aluminiumsmast og bom (2019)
- Stående rigning (ny 2019)
- Løbende rigning i meget god stand (fornyet gennem årene)
- Furler Genua
- Backstay-strammer fra cockpit
- Vang: Z Spars, fra cockpit
- Spil: Lewmar 2-speed 40 i cockpittet og Andersen 18 på masten
Sejl
- Storsejl battened (2019)
- Reefing af storsejl: 3 trin til revning
- Genua på Furlex
- Stormsejl
- Cruising Shute (sejl til let vind)
- Spinaker-stang - original træpole
Batterier og opladning
- Oplader 220v - 12v
- Batterier nye service/startbatterier
Vand, varme og sanitet
- Kemisk ... komposttoilet (fungerer perfekt og kræver ikke spildevandstank)
- Håndvaske i kabyssen med manuelle pumper
- 2-brænder gas/propan komfur
- Elektrisk køleboks - 220v/12v
- Automatisk lænsepumpe (2025)
- Manuel lænsepumpe i cockpit (2025)
Sikkerhed og diverse
- Brandslukker
- Brandtæppe
- Redningsbøje, redningsveste, livliner, nødblus (skal opdateres) osv.
- Jolle og 2,5 hk Suzuki påhængsmotor i meget god stand.
Opdateringer og vedligeholdelse de sidste 4-5 år:
Maling af skrog og dæk
Seneste arbejde:
2025. Nye Vetus marine batterier monteret. Nye manuelle og automatiske lænsepumper monteret.
2023. B&G AIS med splitter monteret.
2023. B&G nyt ekkolod og log monteret.
2022. Sopromar udskiftede rorlejer, bøsninger og ophäng.
2022. Alle hudfittings og ventiler udskiftet med nye Tru-Design-fittings.
2021. Epoxybehandlet. 5 lag gel-coat. Anti-fouled.
2020. Sopromar sandslebet skrog.
2019 - Nyt storsejl. Jeckells hovedmastsystem.
Z Spars nye Z501 Mast monteret til enkelt spreder, dæk trappet, masthead rig.
Z Spars nye Z362 Boom udstyret med 3 x slab reefs og outhaul. Reef kroge monteret.
Z Spars ny medium stiv vang.
NASA LED Tri-white lys monteret
NASA Cruiser vindsystem v2 monteret - fungerer i øjeblikket ikke.
Dæk oversvømmelse dampende lys monteret - fungerer i øjeblikket ikke.
Hawk VHF-antenne monteret
Spilpuder og masteklodser monteret.
Lazy jacks monteret
2019 - Yanmar 2GM-motoren fra 1986 blev fjernet og modtog en generel samlet og ventil
udskiftning.
2018 - Ny brændstoftank i rustfrit stål monteret.
Inventar:
Rulleforsejl.
Storsejl (2019)
Storsejl
Cruising shute
NMEA backbone-system.
B & G kortplotter
B&G DSC VHF
B&G AIS på en B&G-splitter.
Brandslukkere/tæppe.
Pyroteknik (forældet) og sikkerhedsliner.
Vindscoop
Navigationsskilte i dagslys/radarreflektor
Trådløs el-pumpe til jolle
Ledninger til landstrøm
Dometic 12v/240v køleskab
Gaskomfur med 2 brændere (ej gimble).
Campinggas.
En ægte klassisk 1962-sejlbåd i god stand for sin alder med masser af opdateringer senere år, såsom ny rigg (komplet med ny mast, bom, stående rigg, sejl osv.), Opdaterede batterier, ankervindglas, ny vandtank og meget mere. Prissat til et hurtigt salg og klar til søsætning.
Den perfekte båd til både sejlads på åbent hav og til at sejle ind i lavvandede og kystnære farvande som kanalerne i Europa. Fantastisk båd til singlehand-sejlads eller til et par. Alt på båden er forenklet for at lette livet ombord og vedligeholdelse, men stadig god komfort til at leve ombord under sejladser.
Dette er det oprindelige design af Swifture, men selv senere modeller, der blev markedsført som COMMODORE SWIFTSURE, blev begge solgt gennem Seafare
SpilLewmar 2-speed 40 in Cockpit and Andersen 18 on mast
Dæk
TeakdækNej
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformNej
BadestigeJa
WindbreakersNej
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådJa
VinterstativNej
VinterpresenningNej
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerDelta
RedningsbådNo
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnFair Endavour
LaderJa
Batterieryes
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderNej
LænsepumpeJa
AnkerspilLewmar Manual
El AnkerspilNej
VandtankJa
Skrognummer304493
SkibsregisterUK (but EU VAT Paid status)
Vandtank (i liter)227
CE-godkendtNej
Dokumentation for betalt moms i EUJa
WatermakerNej
Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder
Se også ...
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.