• Malø 40H 030
  • IMG_7438
  • Malø 40H 029
  • IMG_0123
  • IMG_1260
Solgt
Malø 40 H - centercockpit
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Malø
  • Model
  • 40 H
  • Årgang
  • 1976
  • Motor
  • Volvo Penta 2D40
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 9,55 m (31,3 ft)
  • Bredde
  • 3,05 m (10 ft)
  • Dybgang
  • 1,35 m (4,4 ft)
  • Vægt
  • 4,6 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • svendborg, DK

Malø 40H med agterkahyt

Malö 40 H er den mindste konstruktion af motorsejlere fra Olssons Bådeværft i Kungsviken Sverige, hvor værftet stadig findes. Model 40H, er bygget efter Lloyds Certifikats krav, som en sandwich konstruktion af håndoplagt glasfiber. H står for betegnelse ekstra høj rig (12,70m) og 40 indikerer at båden på standard sejlstel har 40 m2. Båden er i fin stand, bl.a. kan nævnes: Bådens længde er 9,55m + badeplatform agter og stævnplatform, hvori ankeret er integreret Bådens bredde er 3,05m og dybgang er 1,35m Bådens deplacement er 4600 kg. Der er monteret en bovpropel i stævnen. Motor er udskiftet af Horsens Yachtværft til en Volvo Penta 2D40 inkl. gear - transmission - aksel og fast 4 bladet skrue, ligeledes er udstødning samt slanger og lyddæmp
Malö 40 H er den mindste konstruktion af motorsejlere fra Olssons Bådeværft i Kungsviken Sverige, hvor værftet stadig findes. Model 40H, er bygget efter Lloyds Certifikats krav, som en sandwich konstruktion af håndoplagt glasfiber. H står for betegnelse ekstra høj rig (12,70m) og 40 indikerer at båden på standard sejlstel har 40 m2. Båden er i fin stand, bl.a. kan nævnes: Bådens længde er 9,55m + badeplatform agter og stævnplatform, hvori ankeret er integreret Bådens bredde er 3,05m og dybgang er 1,35m Bådens deplacement er 4600 kg. Der er monteret en bovpropel i stævnen. Motor er udskiftet af Horsens Yachtværft til en Volvo Penta 2D40 inkl. gear - transmission - aksel og fast 4 bladet skrue, ligeledes er udstødning samt slanger og lyddæmper udskiftet helt frem til og med skroggennemføring. Den nye maskine er en 40 HK 4 cylinder dieselmotor med ferskvandskøling. Båden er indrettet med en meget hyggelig salon, som gennemført er apteret i mahogni, stor u- sofa og bord som kan sænkes og herved giver 2 sovepladser. Styrbord side af salonen er indrettet med pantry (køkken) med mange skabe og skuffer, bordpladen er speciel fremstillet af hvid corian, hvori en stålvask er nedfældet. Under bordet findes køleskab med lille fryser samt gasovn med 2 blus. Der er trykvand, monteret med en særlig kraftig pumpe så trykket ikke faldet selv om der tappes vand fra flere steder i båden samtidig. Vandhanerne på bad og i pantry, er af mærket Hans Grohe. Varmt vand er ført frem til toilet - køkken og udendørs bruser, som styres med termostat. I mellemgang fra salon mod for kahyt, findes dobbelt klædeskab i styrbord side og toilet med håndvask i bagbord side. Hele toiletinstallationen er ny inkl. toilet - maceratorpumpe, alle bundventiler, slanger og omskiftere er nyere. I forkahytten er der 2 gode sovepladser og en del skabe. Båden styres med rat på styresøjle i cockpit, oven på søjlen er monteret nyt Silva kompas model 125. Ved styresøjlen findes 2 elektriske fodkontakter i dørken, beregnet for styring af skibets bovpropel som er kraftig. I cockpittet kan opsættes 2 klapborde beregnet som spiseplads for 4 til 6 personer. I dårligt vejr, er det stadig muligt at opholde sig i cockpittet med sprayhood, cockpit telt og special syede hynder. Cockpittet har store kistebænke i begge sider. Mod stævnen er der fastmonteret vindspejl i cockpittet. Der medfølger mange bøger og kort bl.a. for sejllads på europas floder og kanaler. Fra styrepladsen er der frit og overskueligt udsyn, også til de elektroniske instrumenter som er: VHF telefon - Kortplotter - ekkolod - vindmåler - log og lod. Der er desuden installeret ekstra måler for motortemperatur i cockpit. Under dørken i cockpittet er skibets motor, som således er let tilgængelig for service etc. Motorens kølevand opvarmer kontinuerlig skibets varmtvandsbeholder, som har en kapacitet på 10 liter 90 grader varmt vand. Der er monteret ny elektrisk olie- sugepumpe til opsamling af motorsmøreolie efter en sejlperiode. Bagerst i cockpittet findes nedgang til skibets agterkahyt som har 2 fine sovepladser, hvoraf den ene er særlig lang. På skibets BB scandæk (sidedæk) findes påfyldnings studs for diesel og vand, samt toiletsug fra holdingtank. Toilet og holdingtank kan derudover tømmes gennem bundventil. Tankkapasitet af diesel er 200 liter. Vandtanken er på 220 liter. Toiletets holdingtank har en kapacitet på 15 liter. Skibet er støbt i 1979 og har byggenr. 232. Der er inden for de sidste 5 år installeret;- Ny saltvandtpumpe med udtag i bb ruf side, for spuling af dæk og anker mm.- El - ankerspil 1000 watt med betjening fra fordæk samt 14 m 8 mm kæde.- 15 kg Rocna anker og 10 kg paraply anker.- 25 m blyankertov 27mm.-Hele el- installationen incl. hovedafbrydere, sikrings tavle og stort set alle lamper i hele skibet, er udskiftet til nyt.- Batteri generator med splitter for ladning af startbatteri først.-220 volt termisk hovedafb. med HFI fejlstrømsrelæ.-220 volt landtilslutning ført frem for landtilslutning i SB side med ladetraffo til 12 volt samt til opvarmning af varmtvand med el-patron. -Ny Garmin elektronisk kortplotter model 720, m/kort for dele af Scandinavien -Tyskland til Hannover . -Garmin WHF radio -og nødtelefon med DCS model 200i og AIS 300-Ebensbächer 4 KW oliefyr med varmeudkast til: toilet, salon, agterkahyt -og til cockpit, med temepaturstyring fra salonen.-Silva kompas model 125, monteret på styresøjle-Alle hynder til læ og i cockpit er udskiftet.-Ny kvadrent og styrekabler fra styresøjle til ror er udskiftet. I agter kahyt findes reserve rorpind.-Beklædning på sidedæk - fordæk - agterdæk og ruftag er udskiftet til Flexiteek fiberdæk.-Ny dæksluge i forkahyt.-Vinterpresenning m/stativ, dækkende hele båden på land.-Zodiac 6 personers selv oppustelig redningsflåde m/ dækstativ.-3 stk. nye Andersen 28 st. gear spil. med self tailing ( 2 stk. til genua- 1 stk.monteret på mast til storsejl )-FURLEX rulle forstag.-Rulle genua. -Lazy - Jack bompresenning til storsejl.-Hele den løbende rig udskiftet.-Skærekniv for bortskæring af tovværk, monteret på skrueaksel.-Separat fryser beregnet for både 220 og 12 volt tilslutning, installeret i kistebænk i salon.-Søventiler udskiftet.-Gasinstallationen skiftet til ny, i henhold til gældende nye lovkrav med eget gasskab.-Ekstre 2 m stålmast agter, påmonteret motorlys, WHF og radio antenne.-Dækslys /motorlys på mast. -Nye lanterner for: st/bb, monteret på prædikestol , samt ny agter lanterne monteret på agter pulpit.-Nyt ankerlys i mastetop, samt ekstra løs reserve ankerlys beregnet for fastgørelse på prædikestol.-Redningskrans.-Der er rigeligt med fendere og tovværk.-Der er lige skiftet forbrugs og start batterier.- Båden, som er sejlklar, ligger i Svendborg hvor den kan beses.
Malö 40 H er den mindste konstruktion af motorsejlere fra Olssons Bådeværft i Kungsviken Sverige, hvor værftet stadig findes. Model 40H, er bygget efter Lloyds Certifikats krav, som en sandwich konstruktion af håndoplagt glasfiber. H står for betegnelse ekstra høj rig (12,70m) og 40 indikerer at båden på standard sejlstel har 40 m2. Båden er i fin stand, bl.a. kan nævnes: Bådens længde er 9,55m + badeplatform agter og stævnplatform, hvori ankeret er integreret Bådens bredde er 3,05m og dybgang er 1,35m Bådens deplacement er 4600 kg. Der er monteret en bovpropel i stævnen. Motor er udskiftet af Horsens Yachtværft til en Volvo Penta 2D40 inkl. gear - transmission - aksel og fast 4 bladet skrue, ligeledes er udstødning samt slanger og lyddæmp

Udstyrsliste

Motor
HK40
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselaksel
Propel4 bladet fast
BovpropelJa
Sejl og rig
StorsejlJa
ForsejlRullegenua
RigtypeHigh 12,70 m
Lazy JackJa
Navigation
KortplotterGarmin 720
EkkolodJa
VHFJa
LanternerJa
VindmålerJa
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
Køjer2+2+2
Ståhøjde (cm)185
Køjelængde (cm)200
VarmeJa
DækstømningJa
Cockpit
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
Spil3 nye andersen 28 selftailing
Dæk
TeakdækJa
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformJa
BadestigeJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådJa
Ankerrocna + paraply
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
LaderJa
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
Ankerspil
El AnkerspilJa
Skrognummer232

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.