• Gaffelkutter, Motorsegler #27
  • Gaffelkutter, Motorsegler #28
  • Gaffelkutter, Motorsegler #37
  • Gaffelkutter, Motorsegler #3
  • Gaffelkutter, Motorsegler #41
Gaffelkutter, Motorsegler
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Ramin
  • Årgang
  • 1933
  • Motor
  • Perkins M-130 PS/96KW
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 12 m (39,4 ft)
  • Bredde
  • 3,9 m (12,8 ft)
  • Dybgang
  • 1,75 m (5,7 ft)
  • Vægt
  • 17 ton
  • Skrog
  • Træ
  • Placering
  • Barth, DE
EUR 120.000
DKK 895.300*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Gaffelkutter

Unik gaffelskærer - tradition møder perfektion

På grund af alder er et absolut samlerobjekt til salg: en traditionel Østersøkutter i usædvanlig god stand. Dette skib, der oprindeligt blev bygget i 1933 af det berømte Jarling-skibsværft i Frest som en fiskekutter, blev fuldstændig genopbygget med stor omhu mellem 1997 og 2001 på det velkendte Ramin-skibsværft i Barth - hver detalje blev perfektioneret med lidenskab og ekspertise.

Den robuste konstruktion af høj kvalitet er særlig bemærkelsesværdig: Skroget blev konstrueret med 50 mm tykke egeplanker i Kraweel-plankning. Dækket er lavet af lærk, og hele interiøret og overbygningen er lavet af massiv eg.

Siden denne omfattende ombygning er gaffelkutteren blevet fremragende vedligeholdt af sine nuværende ejere.
På grund af alder er et absolut samlerobjekt til salg: en traditionel Østersøkutter i usædvanlig god stand. Dette skib, der oprindeligt blev bygget i 1933 af det berømte Jarling-skibsværft i Frest som en fiskekutter, blev fuldstændig genopbygget med stor omhu mellem 1997 og 2001 på det velkendte Ramin-skibsværft i Barth - hver detalje blev perfektioneret med lidenskab og ekspertise.

Den robuste konstruktion af høj kvalitet er særlig bemærkelsesværdig: Skroget blev konstrueret med 50 mm tykke egeplanker i Kraweel-plankning. Dækket er lavet af lærk, og hele interiøret og overbygningen er lavet af massiv eg.

Siden denne omfattende ombygning er gaffelkutteren blevet fremragende vedligeholdt af sine nuværende ejere. Alt nødvendigt arbejde er blevet udført årligt af ejerne selv og af Ramin-værftet, hvilket forklarer den pletfri tilstand af dette unikke smykke. Dette skib er ikke bare et transportmiddel, men et stykke levende historie og et uovertruffent vidnesbyrd om maritimt håndværk.

Tekniske data og udstyrshøjdepunkter:
Type: Motorsejlende gaffelkutter
Oprindeligt byggeår: 1933 (Jarling skibsværft, Frest)
Fuldstændig ombygget: 1997-2001 (Ramin skibsværft, Barth)
Skrogmateriale: eg, 50 mm egeplanker, Kraweel-plankning
Materiale til dæk: lærk
Indretning og overbygning: massiv eg
Skrogets længde: 12 m
Bredde: 3,90 m
Dybgang: 1,75 m
Deplacement: 17 tons
Ballast: 4,1 tons (lang køl)
Ståhøjde: 1,85 m
Motorisering:
Motor: Perkins 130 HK / 96 KW
Dieseltanke: 2 x 400 liter
Sejl og rigning:
Gaffelrigning
Hovedmast: højde 13 m
Mast til mesan
Sejl: Storsejl, mesan, fok, fok, topsejl
Bolig og komfort:
Kahytter: 2
Køjer: 4
Toiletrum: 1 med toilet
Vandtank: 120 liter
Spildevandstank: 80 liter
Varmtvandskedel og trykvandssystem
Opvarmning til behagelige temperaturer om bord
Køkken: komfur, vask, køleskab
Underholdning: Radio, CD-afspiller
Navigation og sikkerhed:
Computer om bord
Kompas
GPS: GPS
Autopilot
VHF-radio
Radar og radarreflektor
Vindmåler, dybdemåler, speedometer
AIS
EPIRB
Landtilslutning
Batterier: 2x, med batterioplader
Buganker med ankerspil og hækanker
Brandslukker
Redningsflåde
Navigationsbelysning
Vaskesystem til dæk
Yderligere udstyr:
Landgangsbro
Dit nye hjem på vandet:
Denne gaffelkutter er en ægte perle, ideel til lange sørejser, afslappede krydstogter eller som en charmerende kajplads. Dens robuste konstruktion, omfattende udstyr og bemærkelsesværdige pleje gør den til en ubekymret ledsager til dine maritime drømme.

Kajplads: Barth / Østersøen (kan overtages)
På grund af alder er et absolut samlerobjekt til salg: en traditionel Østersøkutter i usædvanlig god stand. Dette skib, der oprindeligt blev bygget i 1933 af det berømte Jarling-skibsværft i Frest som en fiskekutter, blev fuldstændig genopbygget med stor omhu mellem 1997 og 2001 på det velkendte Ramin-skibsværft i Barth - hver detalje blev perfektioneret med lidenskab og ekspertise.

Den robuste konstruktion af høj kvalitet er særlig bemærkelsesværdig: Skroget blev konstrueret med 50 mm tykke egeplanker i Kraweel-plankning. Dækket er lavet af lærk, og hele interiøret og overbygningen er lavet af massiv eg.

Siden denne omfattende ombygning er gaffelkutteren blevet fremragende vedligeholdt af sine nuværende ejere.

Udstyrsliste

Motor
HK130
Motor årgang2000
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselWellenantrieb
Propel1x3Scheiben
FlapsNej
BovpropelNej
Brændstoftank800
Sejl og rig
StorsejlJa
ForsejlJa
RigtypeGaffel
Kode 0Nej
SpilerNej
GennakkerNej
BompresseningJa
Lazy JackJa
Mastehøjde13m
Navigation
KortplotterJa
KortplotterBoardcomputer
LogJa
EkkolodJa
VHFJa
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
AIS transmitterYes
AIS responderYes
Indenbords
KomfurNej
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
Køjer2+2
Ståhøjde (cm)185
VarmeJa
Holdingtank75
VaskemaskineNej
OpvaskemaskineNej
Cockpit
RatJa
CockpitbordJa
Dæk
BadestigeJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådJa
BrandslukkerJa
Ankeryes
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnKlara-Johanne
LaderJa
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
Ankerspilyes
El AnkerspilJa
VandtankJa
Vandtank (i liter)120+10
EpirpYes

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.