Colvic Watson 32, 1994, Excellent Condition | Lagos Marina Berth | Ideal Liveaboard EU VAT Paid status
Mærke
Colvic
Model
Watson 32
Årgang
1994
Motor
Ford XLD 1.8 diesel, 4-cylinder marinized
Brændstof
Diesel
Længde
9,72 m (31,9 ft)
Bredde
3,45 m (11,3 ft)
Dybgang
1,37 m (4,5 ft)
Vægt
11,8 ton
Skrog
Glasfiber
Placering
Lagos, PT
EUR 46.000
DKK 343.200*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Colvic Watson 32, 1994, Excellent Condition | Lagos Marina Berth | Ideal Liveaboard EU VAT Paid status
Colvic Watson 32, 1994, god stand | Lagos Marina PORTUGAL | Ideel liveaboard , EU momsbetalt status
Gå om bord på denne langkølede Colvic Watson 32 Ketch, og oplev den perfekte blanding af klassisk design, solidt håndværk og moderne komfort. Denne motorsejler, der er bygget i 1994 og omhyggeligt vedligeholdt, er ikke kun en dejlig cruiser, men også en fantastisk liveaboard-yacht - ideel til længerevarende ophold eller til at bo året rundt i hjertet af Algarve i Portugal.
Colvic Watson 32 er respekteret for sin robuste konstruktion, traditionelle linjer og sødygtige præstationer. Men det, der virkelig skiller denne båd ud, er dens komfort og anvendelighed som liveaboard. Det varme, indbydende interiør, god opbevaringsplads og pålidelige systemer gør livet om bord både nemt og behageligt. Uanset om du tilbringer vinteren i det solrig
Gå om bord på denne langkølede Colvic Watson 32 Ketch, og oplev den perfekte blanding af klassisk design, solidt håndværk og moderne komfort. Denne motorsejler, der er bygget i 1994 og omhyggeligt vedligeholdt, er ikke kun en dejlig cruiser, men også en fantastisk liveaboard-yacht - ideel til længerevarende ophold eller til at bo året rundt i hjertet af Algarve i Portugal.
Colvic Watson 32 er respekteret for sin robuste konstruktion, traditionelle linjer og sødygtige præstationer. Men det, der virkelig skiller denne båd ud, er dens komfort og anvendelighed som liveaboard. Det varme, indbydende interiør, god opbevaringsplads og pålidelige systemer gør livet om bord både nemt og behageligt. Uanset om du tilbringer vinteren i det solrige Portugal eller planlægger at sejle lidt længere, tilbyder hun et hyggeligt og sikkert flydende hjem.
Enhver, der først ser Lily Anais og hendes klassiske design, bliver straks imponeret over forholdene, og hvor velholdt hun er. Den nuværende ejer, som kun er den tredje ejer, har holdt hende i god stand. Når du går om bord, kan du gå direkte ind i styrehuset eller gå rundt via det trygge dækområde, der er omgivet af et fast rækværk, mod stævnen, hvor der er et dejligt dæksområde med plads til et par stole, så du kan nyde din solnedgang. Når man kommer ind i styrehuset med alt det nødvendige navigationsudstyr, er der plads til både en behagelig navigationsstol og en siddeplads til passagererne. Under gulvet er der nem adgang til motor, vandvarmer, pumper, batterier og diverse andre installationer. Fra styrehuset kan du enten gå et par trin ned og frem i skibet og komme til salonen og pantryet og videre ind i den forreste dobbeltkahyt og "badeværelset" eller du kan gå et par trin ned og agter til den store agterkahyt/masterkabin med integreret område med vask og ferskvandshane og masser af skabe til opbevaring.
Fra styrehuset kan du gå på dæk fra begge sider og videre til agterdækket, hvor mesanmasten er placeret, og der er plads nok til at sidde to personer og nyde agterdækket samt komme i jollen på dens davider og ha tilgang til badestigen på skibets agter.
Salonen har en U-formet ombetrukket sofa (2019) og et bord fremfor, der kan sænkes og omdannes til en ekstra seng. På styrbord side er pantryet med et klassisk smukt Flavel 2-brænder komfur og ovn, et døråbnet køleskab med isboks og en dobbelt køkkenvask med trykvands baseret blandingsbatteri. Masser af opbevaringsplads på begge sider. Forrest i skibet er den dobbelte V-køje-kabine med skabe og opbevaring. På styrbord side, inden forreste kabine, er badeværelset med vask, opbevaringsskabe og bruser.
Denne yacht er nøglefærdig og fuldt udstyret til sejlads og ophold om bord. Uanset om du leder efter en solid sejlbåd, et behageligt hjem på vandet eller begge dele - er denne Colvic Watson 32 Ketch et fremragende valg.
Dette fartøj tilbyder i alt 6 køjer i 2 hytter plus en salon / spiseplads med 1 hoved og en kabysse udstyret med en ovn, grill, 2-brænder komfur og køleskab. Skibet nyder godt af betydelig renovering, herunder ny rigning i 2014-15, en god velkendt 59 hk Ford-motor med kun 1600 timer, hydraulisk styring, bovpropel, fornyet hækforsegling 2021, elektrisk ankerspil, ny (2022) jolle og påhængsmotor. Ejeren har startet en mindre opdatering af beklædningen i loftet i styrehuset for at opdatere udseendet, men endnu ikke afsluttet, men en simpel opgave at gennemføre.
Ejeren har en årlig kontrakt for kajpladsen i Marina de Lagos, som en ny ejer kan overtage. Lagos Marina ligger i hjertet af Portugals Algarve-kyst og tilbyder alt, hvad en sejler kan ønske sig - moderne faciliteter, fremragende sikkerhed, et indbydende internationalt samfund og gåafstand til butikker, restauranter, strande og den historiske gamle bydel. Det er en perfekt base for sejlads eller fuldtidsophold.
Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 1994
- Skrognummer 1132
- Navn: S/Y Lily Anais
- Længde: 9,72 m (LWL: 8,61 m)
- Bredde/bjælke: 3,45 m
- Dybgang: 1,37 m
- Deplacement: 11780 kg
- Ballast: 3500 kg
- Mastehøjde (broafstand) ca. 12 m
- Frihøjde: 1,98 m
- Layout med to kahytter (agterkahyt og forkahyt) og i alt 6 køjer inkl. 2 i salonen.
- Et hoved-/badeværelse/toilet, men en ekstra håndvask i agterkahytten (master)
- Bovpropeller
Motor:
- Ford XLD 1.8 diesel, 4-cylindret mariniseret (ca. 1600 timer)
- Motornummer: 3872
- Effekt: 59 HK
- Skrueaksel-drev
- Ferskvand - Bowman varmeveksler
- Hydraulisk gearkasse (PRM 150D3) med ombygget hækgear.
- Aqua Drive fleksibel kobling.
- Akterforsegling - PSS fornyet september 2021
- MLS Brændstofrenser
- 3-bladet bronze fast propel med rebskærer
- Seastar hydraulisk styring.
- Brændstoftank: 310 liter
Navigation og elektronik
- Plotter: Raymarine C-80
- VHF: Fast VHF-Sailor og håndholdt Standard Horizon HX851.
- A.I.S: EM-Track924 med WIFI
- Vind/Dybde/Log: Raymarine ST60+ instrumenter (2008)
- Autopilot: Raymarine SmartPilot ST0002
- Radar - Koden MD3404
- Stereo/CD med højttalere i styrehus og salon
Rig og spil:
- Bermudian Ketch rigget, aluminiumsspanter (1994)
- Stående rigning i rustfrit stål. (Ny - april 2015)
- Nyt rulleforstag - monteret (maj 2014)
- Stående dæk aftrappede master.
- Whisker Pole (Selden 72 mm teleskopisk)
- Lazy Jacks til både hoved- og mizzen.
- Spil: 2 skødespil, 4 faldspil, 2 revspil, 1 forsejlsrevspil.
- Håndtering af mesan fra styrehuset
- Løbende rigning løbende opdateret
Sejl og lærred:
- Tan- Storsejl: Southern Sails (ukendt år) (fuldt battened). God stand.
- Forsejl: Tan- Southern Sails -Furling (ukendt år). God stand.
- Mesan: Southern Sails (ukendt år)
- Dæksler til bagbordslys, ankerspil osv. i god stand
- Lazy bag og Lazy Jacks i god stand
Batterier og opladning
- Indenlandske batterier: 4 x 110AH, 12-volts batterier
- Startbatteri: 1 x 110AH
- Bovpropeller: 1 x 90AH
- 3 x Solara solpaneler: 2 x 68W, 1 x 18W (154W) inkl. spændingsregulator / regulator
- 220v-system til landstrømstilslutning - med RCD-forbrugerboks.
- Sterling ekstern regulator AB 1280
- Batterioplader - Sterling PCU 1240 (40Amp)
- Nasa Ex1 temperaturmonitor til udstødningsgas.
- Generator - Lucas 127 (12V-70A)
Vand, varme og sanitet:
- 1x ferskvandstanke - i alt 310 l
- Vandvarmer/kaloriferer (30 l), der opvarmer både via landstrøm og motor.
- Elektrisk toilet/hoved
- Holdingtank 60 l
- Vand under tryk i kabyssen, hovedet og til håndvask i bagkahytten
- Dobbelte SS-vaske i kabyssen
- Gasinstallation til komfur og ovn
- Gasalarm i kabyssen
- 2-brænder Flavel Wayfarer gaskomfur, grill og gasovn i kabyssen
- 3 x 4,5 kg butangasflasker i godkendt skab (med ekstra Continental-ventiler)
- Dørlåst CR65EL Cruise Elegance-køleskab i kabyssen
- Varmeapparat: Taylors dieselvarmer - og 2 x 220V elektriske bærbare rumvarmere.
- Elektrisk lænsepumpe i motorrummet
- Manuel lænsepumpe i styrehus
Diverse
- Winlass - Lofrans Cayman 88 - Elektrisk
- Rocna 25 kg anker med 65 m 10 mm kæde og 20 m nylon rode og ekstra CQR 16 kg og 4 kg Fortress ketch med kæde og rode
- Highfield UL290 Hypalon jolle (2022)
- Honda BF6AH, 6HP påhængsmotor (08/2022 - på 2 motortimer)
- ACR EPIRP
- Diverse sikkerhedsudstyr, flere ildslukkere, brandtæppe, gasdetektor osv.
- 6-personers offshore redningsflåde (næste service skal udføres 10/27)
- Redningsbøjer, hestesko, Danboy osv.
- Tågehorn - trykluft - trykknap
- Redningsveste x 4
- Jackstay-livliner og sikkerhedsseler
- Diverse nødblus osv. (opdateret)
- Diverse fortøjningsliner, fendere, værktøj og reservedele
- Sidste marine 3. parts undersøgelse: - November 2019
- Rigningskontrol af tredjepart november 2024 - rapport tilgængelig.
- Lagos Marina årlige gebyrer betales indtil 14. maj 2026.
Gå om bord på denne langkølede Colvic Watson 32 Ketch, og oplev den perfekte blanding af klassisk design, solidt håndværk og moderne komfort. Denne motorsejler, der er bygget i 1994 og omhyggeligt vedligeholdt, er ikke kun en dejlig cruiser, men også en fantastisk liveaboard-yacht - ideel til længerevarende ophold eller til at bo året rundt i hjertet af Algarve i Portugal.
Colvic Watson 32 er respekteret for sin robuste konstruktion, traditionelle linjer og sødygtige præstationer. Men det, der virkelig skiller denne båd ud, er dens komfort og anvendelighed som liveaboard. Det varme, indbydende interiør, god opbevaringsplads og pålidelige systemer gør livet om bord både nemt og behageligt. Uanset om du tilbringer vinteren i det solrig
Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder
Se også ...
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.