• Marimba 44 – Aluminum Yacht – Blue Water Cruiser for Ocean Cruising #1
  • Blue Water Cruiser
  • Safe Sailor
  • Galley - Kitchen
  • Huge storgae for your diving gear, Padel Borads, fenders and ropes
Marimba 44 – Aluminum Yacht – Blue Water Cruiser for Ocean Cruising
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Marimba
  • Model
  • Marimba 44 - Aluminum
  • Årgang
  • 1996
  • Motor
  • MWM 226.4
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 14 m (45,9 ft)
  • Bredde
  • 4,05 m (13,3 ft)
  • Dybgang
  • 1,95 m (6,4 ft)
  • Vægt
  • 12 ton
  • Skrog
  • Aluminium
  • Placering
  • Lagos, PT
EUR 195.000
DKK 1.454.900*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Blue Water Cruiser for Ocean Cruising

Marimba 44 - Yacht i aluminium - Blue Water Cruiser
Valget, hvis du vil langturssejle sikkert, uanset om det er i Patagonien, Nordnorge, Grønland eller det varmere Caribien eller det sydlige Stillehav, så er dette båden for dig.
Denne smukke Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" i aluminium er en robust havgående Marimba 44. Denne sikre og stabile båd er perfekt til en familie eller et par, der drømmer om fjerne strande og eventyr med et meget behageligt og praktisk liv om bord, uanset om det er i et koldere eller varmere klima.
Stærkt aluminiumsdesign med et tiltalende Center Cockpit, Aft-Cabin design, som ved første øjekast får folk til at tro, at hun er en Hallberg-Rassy, Najad eller en Moody. Båden er helt sikkert insp
Marimba 44 - Yacht i aluminium - Blue Water Cruiser
Valget, hvis du vil langturssejle sikkert, uanset om det er i Patagonien, Nordnorge, Grønland eller det varmere Caribien eller det sydlige Stillehav, så er dette båden for dig.
Denne smukke Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" i aluminium er en robust havgående Marimba 44. Denne sikre og stabile båd er perfekt til en familie eller et par, der drømmer om fjerne strande og eventyr med et meget behageligt og praktisk liv om bord, uanset om det er i et koldere eller varmere klima.
Stærkt aluminiumsdesign med et tiltalende Center Cockpit, Aft-Cabin design, som ved første øjekast får folk til at tro, at hun er en Hallberg-Rassy, Najad eller en Moody. Båden er helt sikkert inspireret af de samme ideer om komfort og sikker sejlads, MEN med ekstra sikkerhedsfunktioner som vandtætte skotter, overdimensioneret rigning og mange andre funktioner. Motoren er udviklet af MWM (senere Deutz), der er robust udviklet som landbrugsmaskiner og skibsmotor. Mange både i den tyske flåde bruger denne motor. Reservedele er tilgængelige over hele verden, da den blev installeret i forskellige Renault- og Fendt-landbrugsmaskiner. Meget pålidelig og meget nem at vedligeholde. Det robuste undervandsskrog giver stor stabilitet og sikkerhed med sin halvlange køl. Den 90 mm lange roraksel i en lang teflonbøsning, der er integreret i aluminium med en vægtykkelse på 10 mm over vandlinjen, er en vigtig sikkerhedsfunktion, især fordi den også er forbundet med en solid skegg, der beskytter roret.
Marimba 44 blev oprindeligt designet af den newzealandske arkitekt Alan Mummery og bygget af den første ejer i Tyskland på Sandmeier-værftet, som har specialiseret sig i aluminiumskonstruktion i Tyskland. I alt blev der bygget 4 stk. Det var en af de første ideer til Marimba. Forskellige ideer fra erfarne verdenssejlere blev integreret.
Gepetho blev bygget i 1996 og kun brugt lidt - kun om sommeren og holdt indendørs om vinteren, af den første ejer, før den nuværende ejer købte hende i 2012.
Denne sikre og stabile aluminiumsbåd er klar til start og er blevet opdateret, så den kan klare enhver sejlads i verden, samtidig med at den tilbyder et behageligt liv om bord i et smagfuldt teakinteriør. Designeren og de tidligere ejere har haft stort fokus på kvalitet i alle detaljer. Interiøret er smagfuldt klassisk og velplanlagt. En masterkahyt agter med dobbeltseng og en forkahyt til 2 gæster. På styrbord side mod agterkahytten er der endda en ekstra seng ved siden af. Yderligere to gæster kan endda sove i salonen. Toilettet er i agterkahytten. Der var tidligere brusebad i badeværelset, men det kræver udskiftning af vandhanen i forbindelse med ombygningen. De nuværende ejere tog brusebad udendørs agter på dækket eller i cockpittet for at undgå fugt i båden. Kabyssen er veludstyret med plads til opbevaring og madlavning. Et topbelastet køleskab / kasse og en gasbrænder komfur og ovn. Salonen har plads til mindst 6 personer på 2 sofaer, en på hver side af det store klapbord.
Det velbeskyttede midterste cockpit har faste vinduer og stor sprayhood, men også et komplet cockpittelt til beskyttelse mod både vejr og sol og med masser af plads til komfortabel udendørs hverdagsbåd og sikker sejlads. Teakdæk i god stand og meget velholdt.

De nuværende ejere sejlede i Nordeuropa (Norge, Sverige, Tyskland) de første år af deres krydstogtliv. Derefter og med lidt tid imellem til arbejde sejlede de sydpå fra Nordeuropa til Atlanterhavet og krydsede Atlanterhavet i 2018/19 til Caribien, hvor de nød øerne, inden de gik tilbage til Europa. Denne cruising-maskine har bevist sine evner i alle typer vejr og hav, og fra det kolde nord til det varme og solrige vejr i syd og i Caribien. De nuværende ejere, der rejser med deres nu voksne børn, flytter nu ind i en betydeligt større yacht og vil fortsætte med langdistancesejlads.

Opdateringer i de senere år af de nuværende ejere inkluderer blandt andet:

2024: Nyt batteri til motorstart
Opdateret Epirb - GME MT 403
2023: Stern bowsprit til Gennaker - rustfrit stål
Log / Lot - Ny ultralydstransducer
Motor fuld service af Klemens i Großenbrode
Service af bovpropel
Rigningskontrol af sejlmager Jan-Segel Großenbrode
Drifter sejl (Code-0) ca. 80 kvm med "furlex"/rulle (6.530 €)
Serviceret redningsflåde Plastimo Ocean 6 personer
Ror ny forseglingspakke
Antifouling
2021: Ny sprayhood
Nyt cockpittelt
Nyt sejlafdækning,
Nyt sejltelt til beskyttelse under sejlads (ca. 8.500 €)
Pantry-bordplade i stenudseende fornyet
Bordplade i vådrum i stenudseende fornyet
Transformer Victron til perfekt galvanisk isolering fornyet
Oplader / inverter Ny Victron Multiplus 3000 Ny
AIS - Garmin AIS 800 Transceiver med SOTDMA Ny
2020: Installation af gas / propan fornyet
ENO Gaskomfur Nyt
Autopilotpumpe Simrad Ny
Al apolstring til senge og i salonen fornyet
2019: B&G Plotter Zeus 3 Nye enheder
Autopilot B&G NAC 3 Ny
B&G Triton Ny
B&G Sonic Hub
Kompressor til køleskabet Ny
Opvarmning helt opdateret
2018: Farvesystem til undervandsskrog fuldstændig genopbygget - Antifouling Seajet
Ny inverter/lader Victron Multiplus 12/3000/120-16
Davits og Targaframe Nye
Vindgenerator Silentwind Ny
2 solpaneler på Targa
6 X 145 AH gelbatterier - servicebatterier
Ny påhængsmotor Suzuki DF 9.9 (medfølger ikke)
Ny Mastervolt-generator
Akselgenerator ny
Reckmann Furler vedligeholdt af producenten
2016: Trade Sails 85 kvm nye
Ommalet skrog og dæk af Klemens-Werft
2 CARBON Spinnakerpoles kulstof
Storm fok 9 kvm
Trysail 11sqm med separat mastespor
Storsejl Jan-Sail 40 kvm Nyt
Akteranker 16 kg "tysk Bügelanker"

Jolle Highfield UL 310 Hypalon Aluminiumsskrog og påhængsmotor medfølger som udgangspunkt ikke.

Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 1996
- Bådens navn: S/Y GEPETHO
- HIN eller produktionsnummer: 1SSR942
- Længde (LOA): 14,00 m
- Bredde: 4,05 m
- Dybgang: 1,95 m
- Deplacement: 12,0 tons (tom)
- Ballast: 4,7 tons
- Mastehøjde (Bridge Clarance) 18,5 m
- Indretning med to kahytter (agterkahyt og forkahyt) og i alt 7 sovepladser inkl. 2 i salonen.
- Et hoved/badeværelse/toilet
- Motor: MWM 226.4: 58 kW (79 Hp) - 1996 (operationel start)
- Motorens serienummer: 226.42.16202
- Motortimer: 1937 timer
- 3-bladet propel i rustfrit stål med fast blad
- Dieseltank 400 liter (aluminium), (Daytank 80 liter + 320 hovedtank)
- Vandtanke i alt 500 liter: 2 * 250 liter (aluminium - under salonen)
- Anker ("German Bügelanker") 35 kg, med 100 m 10 mm kæde
- Agteranker: 16 kg ("German Bügelanker")
- Lewmar ankerspil i stævnen
- Bovpropeller

Navigation og elektronik
- B&G Vulcan 3 Plotter 9 tommer
- B&G autopilot NAC-3,
- B&G Triton Multi-instrument til vind, log, dybde etc. Triton 2
- Garnmin AIS 800 SODMA Transciever
- B&G 4G Radar
- Acticense NMEA2K - USB-adapter til pc
- Garmin VHF 200i
- Håndholdt VHF
- Delta-kompas i cockpit og B&G Precision 9
- Plotter som kan wi-fi-spejlet til tablet i cockpit

Rigning:
- Sloop to-spreder - keel stepped
- Selden mast og bom
- Reckman genua furler
- Overdimensioneret 12 mm og 10 mm stående rigning for ekstra sikkerhed
- Ekstra løbende bagstag som valgfri støtte til masten, når du sejler i medvind i stor sø, og kan flyttes til normal sejlads
- Løbende rigning udskiftes normalt som en del af vedligeholdelsen.
- 2 spinnakerstag i kulfiber med beskyttelse, monteret på masten
- Kutterstag

Sejl og lærred:
- Storsejl 40 kvm, 2016 (god stand)
- Storsejl 86 kvm, 2016 (brug 2018-2019 - som nyt)
- Genua 63 kvm, 2014 (brugt fra 2014 til 2018 - god stand)
- Yankee 45 kvm, god/middel stand (første brug 2018)
- Fok til kutterstag 15 kvm, god/middel stand (første gang brugt 2012)
- Stormfok (som ny)
- Trysail 2026 (som ny)
- Code-0 Drifter på furlex/roller 80 kvm. 2023 (som ny)
- Sprayhood (2021)
- Nyt cockpittelt (2021)
- Nyt sejlovertræk (2021)
- Nyt sejltelt (2021)

Batterier og opladning
- Landstrømstilslutning Strøm: 240V systempanel med kontakter til stikkontakter, batterioplader osv.
- Inverter/lader Victron Multiplus 12/3000/120-16 (120 Ah lader/3000 Watt inverter)
- Vindgenerator Silentwind med MPPT-controller (2018)
- Solpaneler på Targa (2 x 110 WP) tilsluttet MPPT-controller m Wind Gen.
- Tilslutning forberedt til flere solpaneler
- 6 X 145 AH gelbatterier - servicebatterier (2018)
2 af dem i stævnen for at understøtte direkte ankerspil og bovpropeller
- 1 startbatteri (2024)
- Mastervolt Heavy Duty Alternator (modulerende 75 A til 150 A) (2018)
- Akselgenerator (2018)
- Transformer Victron (2021)

Vand, varme og sanitet:
- Vandvarmer forberedt. Ingen vandvarmer nu, men forberedt installation.
- Baby Blake toilet/hoved med manuelt skyl
- Holdetank 80 liter med mulighed for at tømme via dækanslutning og pumpe
- Ferskvandspumpe (Whale Gusher Galley) kun forbundet til cockpit. Manuelle pumper inde i båden, men forberedt til tilslutning til elektrisk pumpe.
- Håndpumpe til saltvand i kabyssen
- Vandhaner under tryk i cockpittet
- 2x ferskvandstanke under salonen (2 x 250 liter aluminium)
- Automatisk lænsepumpe
- Alarm til lænsepumpe
- Manuel, kraftig lænsepumpe - en i cockpittet og en i kabyssen
- ENO Gaskomfur med to brændere og ovn (2021)
- Køleskab (topstyret)
- Vandbaseret varmesystem
Diverse generelt
- Skrog antifouled 2023
- Redningsflåde Plastimo Transocean plus 6 personer (2017 - serviceret 2023)
- Diverse sikkerhedsudstyr, flere brandslukkere, livliner, reservedele osv.
Marimba 44 - Yacht i aluminium - Blue Water Cruiser
Valget, hvis du vil langturssejle sikkert, uanset om det er i Patagonien, Nordnorge, Grønland eller det varmere Caribien eller det sydlige Stillehav, så er dette båden for dig.
Denne smukke Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" i aluminium er en robust havgående Marimba 44. Denne sikre og stabile båd er perfekt til en familie eller et par, der drømmer om fjerne strande og eventyr med et meget behageligt og praktisk liv om bord, uanset om det er i et koldere eller varmere klima.
Stærkt aluminiumsdesign med et tiltalende Center Cockpit, Aft-Cabin design, som ved første øjekast får folk til at tro, at hun er en Hallberg-Rassy, Najad eller en Moody. Båden er helt sikkert insp

Udstyrsliste

Motor
HK79
Motortimer1937
Motor årgang1996
Motors registreringsnummmer226.42.16202
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselAxis d drive
Propel3-blade stainless steel
FlapsNej
BovpropelJa
BovpropelSidepower
Antal motorer1
Brændstoftank400
Hastighed8
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlYes
RigtypeSloop 2 spreader
Kode 0Ja
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
SpilerstageJa
Mastehøjde18,5
Navigation
KortplotterJa
KortplotterB&G Vulcan 3 Plotter 9 Zoll
LogJa
EkkolodJa
VHFJa
VHFGarmin VHF 200i
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerB&G NAC-3
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
AIS transmitterGarmin AIS 800 Tranciever
AIS responderGarmin AIS 800
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer7
TVNej
MusikanlægJa
Køjelængde (cm)220
VarmeJa
Holdingtank80
DækstømningJa
Satellit-TV antenneJa
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
SpilLewmar
Dæk
TeakdækNej
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformNej
BadestigeJa
WindbreakersJa
Dæk længde14
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
VinterstativNej
VinterpresenningNej
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerBugel Anchor
RedningsbådPlastimo 6-pers
Andet udstyryes
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnGepetho
LaderJa
Batterier6*145Ah Gel+ start
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderNej
LænsepumpeJa
Generatorno
AnkerspilLewmar
El AnkerspilNej
VandtankJa
Skrognummer1SSR942
SkibsregisterThe Netherlands
Vandtank (i liter)500
CE-godkendtNej
Dokumentation for betalt moms i EUJa
Epirpyes
WatermakerNej

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.