• SWAN 38 - New Hull Paint 2023
  • Swan - Albert in Lagos, Portugal
  • Classic Swan
  • Autopilot - updated
  • Anchor control in Cockpit and on deck
Swan 38 - 1976. New Engine 2013, Hull painted 2023 and other upgrades
FacebookLinkedIn
  • Årgang
  • 1976
  • Motor
  • Bukh DV24
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 11,66 m (38,3 ft)
  • Bredde
  • 3,34 m (11 ft)
  • Dybgang
  • 2 m (6,6 ft)
  • Vægt
  • 8,3 ton
  • Skrog
  • GRP
  • Placering
  • LAGOS, PT
EUR 105.000
DKK 783.100*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Swan 38 - 1976. New Engine 2013, Hull painted 2023 and other upgrades

SWAN 38 En båd med fremragende klassisk design, kvalitet i topklasse, og enorm respekt for sin performance og stabilitet.
Det, der gør Swan 38 bedre end nogen anden yacht i sin størrelse, er dens evne til at sejle på åbent hav i al slags vejr, med hurtige sejlegenskaber tæt på vinden, samtidig med at besætningen har det behageligt, sikkert og udhvilet.
Designet blev bestilt hos de legendariske arkitekter Sparkman & Stephens af det stadig berømte finske værft NAUTOR i 1974. Nautor havde allerede haft stor kommerciel succes med en række S&S designede Swans fra 36 til 65 fod. Swan 38 blev designet som en mere kompakt version af deres enestående succesrige Swan 42 design fra 1967, som havde vist sig at være en fantastisk performan
SWAN 38 En båd med fremragende klassisk design, kvalitet i topklasse, og enorm respekt for sin performance og stabilitet.
Det, der gør Swan 38 bedre end nogen anden yacht i sin størrelse, er dens evne til at sejle på åbent hav i al slags vejr, med hurtige sejlegenskaber tæt på vinden, samtidig med at besætningen har det behageligt, sikkert og udhvilet.
Designet blev bestilt hos de legendariske arkitekter Sparkman & Stephens af det stadig berømte finske værft NAUTOR i 1974. Nautor havde allerede haft stor kommerciel succes med en række S&S designede Swans fra 36 til 65 fod. Swan 38 blev designet som en mere kompakt version af deres enestående succesrige Swan 42 design fra 1967, som havde vist sig at være en fantastisk performancebåd på alle niveauer af kapsejlads. Den ender i et "hoveddrejende" design med det flush deck-lignende design og de unikke, indlejrede spinnakerbomme på begge sider af dækket.
38'eren er bygget i virkelig topkvalitet. Dens rygrad er en massiv bjælke af rustfrit stål, der er solidt indstøbt ind i bunden af skroget. Denne stive base bærer belastningen fra masten og den 3500 kg tunge køl og giver GRP-skroget en enorm styrke og stivhed. De fleste af bådene blev bygget med et teakdæk, der blev lagt smukt oven på GRP-toplisten. Teaktræet i denne (Albert) er originalt, men i god stand.
I alt blev der bygget 116 eksemplarer af 38 fod mellem 1974 og 1979. Denne båd fra 1976 har serienummer 75.

Med 8 køjer har du plads til hele familien eller crew. Under dækket er der kabys, toilet, mulighed for 4 køjer i salonen, en kahyt i stævnen og en agterkahyt med to langsgående køjer. I 2013 blev båden udstyret med en ny Bukh DV2-motor, og i 2023 blev skroget malet med Awlgrip.
Under dæk er snedkerarbejdet perfekt og poleret til en møbelsnedkerfinish og stadig i god stand. Swan 38 blev betragtet som en rummelig yacht i sin tid, og selvom den nu ikke kan sammenlignes med moderne yachter af samme længde, giver skrogets dybe sektioner og relativt store forskydning, masser af volumen, så opbevaringspladsen er generøs og nyttig.
Der er gode pilotkøjer bag sofaerne, så besætningen uden for vagt kan sove sikkert i dårligt vejr - søkøjedug til disse naturligvis. Det fremadvendte kortbord til bagbord giver navigatøren mulighed for at arbejde på et stort, fladt område med skotplads til instrumenter, opbevaring under bordet til kort og papirarbejde og en nyttig hylde til pilotbøger eller andet, uden at forstyrre den hvilende besætning. Kabyssen/Køkken, der har en rimelig størrelse, på modsat side ved nedgangstrappen fra Cockpit. Bag navigatøren er der ydermere et stort opbevaringsskab.

Længere agter er der en privat agterkahyt under cockpittet. Den nås via en kort (lidt lav) passage på bagbord side, og den har en dobbeltkøje samt en enkeltkøje på bagbord side og opbevaringsplads i midten.
Foran masten er der et toilet/brusebad til bagbord, en garderobe og skuffeplads til styrbord. Længere fremme er forkahytten domineret af opbevaringsrum til ekstra sejl (såsom CODE-0 og de tre gennakere, ekstra genua og jollen). Den kan bruges som dobbeltkahyt, med to enkeltkøjer eller en stor trekantet seng.
Cockpittet er designet til nem sejlads og håndtering og samtidig godt beskyttet med den større model af den originale sprayhood, skræddersyet i UK.
Swan 38 er en båd, der er nem at sejle, og som er kendt for sine fremragende præstationer. Hendes brede dæk muliggør hurtig og sikker manøvreplads for besætningen til sejlhåndtering og havnemanøvrer, og den enkle rig med en enkelt spreder gør det muligt at sejle hende shorthanded.
Før de nuværende ejere havde hun to ejere. Den første ejer købte hende fra Sverige og placerede hende i Genevesøen i Schweiz (Søvand/Ferskvand), og holdt hende beskyttet eller indendørs vintertid). Hun blev da kun dagssejlet. Den anden ejer fik hende transporteret til Storbritannien, hvor hun også næsten udelukkende blev brugt til dagsejlads og primært klubkapsejlads (med konstant forbedret sejlgarderobe), og kun om sommeren. Hun ejes nu af to tyske herrer, som også beskytter yachten på land hver vinter og får udført indendørs forbedringer på specialiserede skibsværfter. De har med succes fået udført følgende: nyt elektrisk system i 2019, nye vinduer i 2021, helt ny undervandsbeskyttelse i 2023, ny - original - AWLGRIP-maling på skroget i 2023.
Nuværende ejere købte hende efter lang tids søgen i 2018 i Storbritannien og sejlede i Baltikum og senere ned til Portugal og Algarvekysten, hvor hun er nu. De elsker at sejle hende, men har ikke længere tid til at sejle på grund af arbejde i Tyskland og er derfor klar til at lade hende gå til nye ejere.
Det største ekstra plus ved denne båd er - den smukke skrogmaling i 2023, den nye motor og fuld sejlgarderobe. Malet skrov gør at hun altid flot og skinnende ud, uden behov for større pollering og wax.
Den stående rigg blev fornyet (wires) i 2013 og inspekteret i 2017.
Yachten ligger i øjeblikket i Marina de Lagos i Lagos, Portugal, men er planlagt til at komme på land i Portimao, Portugal, i løbet af foråret iår (2024).

FAKTA
ÅR OG STØRRELSE:
MODEL: NAUTOR Swan 38 Sparkman & Stevens 38 nr. 075 (af 115)
ÅR: 1976
Bådens navn: Albert

Længde: 11,66 m
Bredde/Bjælke: 3,52 m
Træk: 2,00 m
Forskydning: 8,3 t
Ballast: 3,2 t
Køltype: finne, bly; Skeg ror.
Skrog: GFK, hvid, ny maling 2023 AWLGRIP, original hvid m blå striber

MOTOR:
Motor Model: Bukh DV24
År: Bygget i 2013
Motortimer: 1055
Serienummer: 0575
Drev: Axis / Saildrive: Axis, Shaft Drive
Propeller: Trebladet fjeder MAXIPROP
Brændstoftank: 1 x rustfrit stål 120 l (30 gal) på babord side center
Vandtank: 200 l
NAVIGATION
Danforth konstellationskompas revideret i 2022
Raymarine ST6001 autopilot
Raymarine ST60+ hastighed
Raymarine ST60+ vinddisplay
Raymarine ST60 dybde
Raymarine C80 kortplotter med radar
Radar på stang i agterstavnen
Raymarine 54 DSC VHF
McMerdo Navtex 6
AIS


GALLEY
Gaskomfur med grill - 3 brændere Eno
Køleskab 12V Isotherm Compact Classic med fryseboks ny 2019 , 60 Liter

Vask i rustfrit stål
Opbevaringsskabe og skabe
1 x induktionsplade, 1 x watercooker, 1 x espressomaker alle 220v

ELEKTRISK
1 x 110 amp. motorbatteri 2013.
2 x 120 amp. servicebatterier - 2021/2022
Opladet af motorgenerator og 220v landstrøm

ANKER O.A:
Ankre: 1 x CQR plov på Lewmar ankerspil, kæde 40 m og 1 x Danforth med 60 m line, 1 x agter med 30 m line.
Elektrisk ankerspil.
Bovspiler i rustfrit stål.
Kedge-anker med kæde og vej.

GENERELT UDSTYR
Rustfrit stål pushpit, prædikestol & wire.
Badestige.
Sprayhood
Cockpitovertræk.
Storsejlsafdækning - (2015).
Lee boards & lee windbreakers.
Håndtag til spil.
Ur og barometer.
Vinduer, luger: 6 x nye vinduer (hærdet glas) fra Sailinvest Tallinn 2022
3 x luger originale, meget gode og tætte
2 x lugeafdækninger blå, OK, 2014
Gummibåd
Påhængsmotor - Mercury 3,5hk

SIKKERHEDSUDSTYR
Redningsflåde
Brandslukkere.
Nødblus.
Støtteben
En elektrisk lænsepumpe. (2020)
En manuel lænsepumpe. (2023
Dan-bøje og en redningskrans monteret på akter pulpit

RIG
SLOOP RIG
Swan enkelt spreder gennemgående mast.
Mastespor og sejlvogne - 2014.
Seldon-bom - 2014.
Wire rigning (2014)
Harken rullende hovedstag.
2 x aluminium spinnakerbomme forsænket i dækket.
Justerbart indvendigt forstag.
Monterbart bovspryd - (2017)
Gooseneck og bommens fastgørelse blev inspiceret og behandlet - (2017)

SEJL
Stor: 1 NORTH, 3DL fuldt battet 2013, GOD stand, sidste service (2023)
(tre rev, Harken kuglebårne masteslidere (2014))
Genua: 1 x 110%, NORTH, 3DL fully battened 2013, God stand, sidste service (2023)
1 x 130% Hood, dracon, aldrig brugt, ser helt ny ud, (2016)
Harken rullesystem 2014, repareret (2019)
Code Zero 1 x 75m2 sort, Rollytaskers, topdownfurling endless, helt ny 2023
Spiler: 1 x Hyde Cruising Chute Spi, OK, (2005)
1 x halv ounce Spi, Ok, 2000
1 x Asym Spi (gennacker) blå, meget god, (2017)
Lazyjacks, Lazybag lazyjacks og blå Lazybags, OK, (2014)

WINCHES
2 x Lewmar 43- 2 speed
2 x Lewmar 40- 2 hastigheder
2 x Large Self tailing 50 Harken- 2 speed spil i cockpit til Genoa
2 x Lewmar 43- 2 speed spinnaker spil
1x Lewmar fald.
SWAN 38 En båd med fremragende klassisk design, kvalitet i topklasse, og enorm respekt for sin performance og stabilitet.
Det, der gør Swan 38 bedre end nogen anden yacht i sin størrelse, er dens evne til at sejle på åbent hav i al slags vejr, med hurtige sejlegenskaber tæt på vinden, samtidig med at besætningen har det behageligt, sikkert og udhvilet.
Designet blev bestilt hos de legendariske arkitekter Sparkman & Stephens af det stadig berømte finske værft NAUTOR i 1974. Nautor havde allerede haft stor kommerciel succes med en række S&S designede Swans fra 36 til 65 fod. Swan 38 blev designet som en mere kompakt version af deres enestående succesrige Swan 42 design fra 1967, som havde vist sig at være en fantastisk performan

Udstyrsliste

Motor
HK24
Motortimer1055
Motor årgang2013
Motors registreringsnummmer210495
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselDirect Axis/Shaft Drive
PropelMaxiprop 2 blade feathering
BovpropelNej
Antal motorer1
Brændstoftank120
Hastighed8
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlNORTH 3DL full battern GOOD 2013 GOOD condition
ForsejlJa
ForsejlGenoa 110% NORTH 3DL 2013 GOOD Condition
RigtypeSwan Single spr keel stepped
Kode 0Ja
SpilerJa
GennakkerJa
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulleforstagJa
SpilerstageJa
Mastehøjde12,88
Navigation
KortplotterJa
KortplotterRaymarine C80
LogJa
EkkolodJa
VHFJa
VHFRaymarine 54 DSC VHF
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerRaymarine ST6001
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
Ais transmitterYES
AIS responderYES
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer8
Ståhøjde (cm)185
TVNej
MusikanlægJa
Køjelængde (cm)210
VarmeJa
Holdingtankno
DækstømningNej
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheNej
CockpitbordNej
CockpithynderJa
SpilLewmar 50 and 43
Dæk
TeakdækJa
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformNej
BadestigeJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådJa
VinterstativNej
VinterpresenningNej
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerCQR Plough and Danfort
RedningsflådeYes
AndetStanding Rigg 2014, Hull Painted 2023
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnALBERT
LaderJa
Batterier1*110A+2*120A (2021)
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
AnkerspilLewmar Electric
El AnkerspilJa
VandtankJa
Skrognummer75
SkibsregisterGermany
Water tank220

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

    Kroatien
    Dansk bygget BIANCA 420Årgang 1989Pris: 599.000 kr
    Danmark
    Bavaria 32 CruiserÅrgang 2012Pris: 499.000 kr
    Grækenland
    Nautilus 40Årgang 1994Pris: 350.000 kr
    Danmark
    Maxi 100Årgang 1986Pris: 265.000 kr
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.