Solgt
Malø 38
FacebookLinkedIn
  • Årgang
  • 1994
  • Motor
  • Yanmar 4JH2E
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 11,65 m (38,2 ft)
  • Bredde
  • 3,37 m (11,1 ft)
  • Dybgang
  • 1,7 m (5,6 ft)
  • Vægt
  • 6,5 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • Lagos, PT

Malø 38 - bådtypen for langtur (Lagos-Portugal)

Malö 38 – 1994 med produktionsnummer 208 er en velkendt svensk kvalitetskonstruktion fra Orust i Kungsviken, med fantastisk fin interiør i klassisk høj svensk kvalitet. Denna båd er en klassiker , og af mange kendt som en fantastisk konstruktion gjort for hålbarhed, prestation og ikke mindst som en båd som udmærker sig med alle kvaliteter og indretning for langturssejlads og bekvemt boende under tiden. Malöbåde er designet for alle typer af vejr og for klima både i syden og i Norden med det den kraftige konstrution og varme inretning. Malö 38 perfekt for dagsturer, feriesejlads men endnu mere fantastisk for længere sejladser med en optimal blanding af en hurtig familjebåt och behagelig langtursbåd. Denne trygge og stabile båd med sin halvla
Malö 38 – 1994 med produktionsnummer 208 er en velkendt svensk kvalitetskonstruktion fra Orust i Kungsviken, med fantastisk fin interiør i klassisk høj svensk kvalitet. Denna båd er en klassiker , og af mange kendt som en fantastisk konstruktion gjort for hålbarhed, prestation og ikke mindst som en båd som udmærker sig med alle kvaliteter og indretning for langturssejlads og bekvemt boende under tiden. Malöbåde er designet for alle typer af vejr og for klima både i syden og i Norden med det den kraftige konstrution og varme inretning. Malö 38 perfekt for dagsturer, feriesejlads men endnu mere fantastisk for længere sejladser med en optimal blanding af en hurtig familjebåt och behagelig langtursbåd. Denne trygge og stabile båd med sin halvlange køl og delvis beskttede ror er det helt rigtige for en mindre familie eller ett par som er på jagt efter sejlads i koldere eller varmere klima, uanset om drømmen er sejlads i det danske øhav, den svenske skærgård eller Middelhavssejlads og til og med måske et eventyr jorden rundt eller Caribien frem og tilbage. Malö 38 er bygget af Malö Yacht i Sverige og designet den kendte båddesigner Leif Angermark, som også har designet et antal klassiske svenska sejlbådstyper, så som Wasa, Helman og Cenit både.

Flere detaljer om bådtypen og konstruktionen:


Inretningen er klassisk smagfuld lakkeret mahogny. Samma kvalitet och stil velkendt for højkvalitativ indretning i både som, blandt andet Hallberg-Rassy, Najad, Regina af Vindö. Ejerne har holdt indretningen vældig fin, altid haft tæpper på gulvene og beskyttet og holdt alt træværk. Blandt andet har denne Malö 38 det fine Malö designede bord i salongen som slås ud til dobbelt størrelse og giver siddeplads til 6-8 personer omkring bordet.

Hynder er i god stand men betrækket på en par af hynderne vil man nok udskifte da der er slidtage og mærker på et par af dem.

Båden har haft 2 ejere – nuværende samt første ejer , begge fra England. Den første ejer sejlede feriesejlads i England de første år og i 1998 til Lagos i Portugal. Efter at hun kom til Lagos blev det efter sigende kun korte sejladser da daværende ejere led svært af gigt. Den nuværende ejer købte hende 2002 og sejlede i Portugal og Spanien, blandt andet til Ibiza/Balleariske øer med vinterophold i Spanien i Cartagena. 2010 til 2014 sejlede de lokalt kystnært i Spanien omkring Cartagena. 2014 sejlede ejene tilbage til Lagos i Portugal og sejlede dagssejladser omkring Lagos frem til 2019 hvor ægtemanden afled. Derefter blev det meget begrænset brug af båden og kun enkelte sejlture da Corona begrænsede brugen samt rejsemulighed for enken.

Den nuværende ejer, er nu indstillet på at lade Gretel gå videre til ejere som kan bruge hende til det hur er bedst til og fortjener. En stor del af udrustningen blev opgraderet da de nuværende ejere købte hende i 2002 men også igen da de senere under årene 2010-2014 som beskrevet sejlede lidt længere end bare dagsturer. Dette betyder at sejl (storsejl) er fra 2014 – og vældigt sparsom brugt, Gummibåden og påhængsmotor fra 2012 og også disse næsten ikke brugt. Desuden blev, VHF, Sprayhood, De faste vinduer i Cockpit, komfuret og køleskabet (kompressoren) udbyttet disse år.

Under årene er gennemføringer og andet løbende blevet udskiftet og opdateret. Senest søventilen til motorkølingen udskiftet 2022. Riggen udskiftet 2010 og løbende årligt efterset.

Motor har været serviceret årligt men også vældigt begrænset brugt, men dog startet og kørt for som del af vedligehold.

Nye batterier er installeret 2022.

Skrov: Glasfiber/Sandwich
Årgang 1994
Længde: 11,65m
Bredde: 3,37m
Dybgang: 1,70m
Vægt/Displacement: 6500kg
Vandtank (2 tanke): total kapacitet ca 300 liter
Dieseltank ca 225 liter
Holdingtank (estimated 70 liter)
Fast 3-bladet propeller
Motoren er en Yanmar 4JH2E, 43hk, 1994
Nyserviceret, og udstødningsknæ og mufflor
udskiftet December 2022.

RIGG
Selden Masthead Rigg
Selden rullemast
Kutterstag – flytbar.
Rullsystem Seldén Furlex 300S
1 spinnakerbom
Rigg Løbende rigg udskiftet 2010
Alle fald er tilgængelige fra Cockpit.


Batterier fra April/Maj 2022: 3 stk 75 amp forbrugsbank, 1 stk 75 amp startbatteri.

SEJL
Sejl er gennemgåede og forstærkede af sejlmager 2019.
Storsejl (Rullestor): i meget god stand – og sparsom brugt siden det var nyt 2014
Rullegenua: 100% genua i god stand. UV beskyttelsen udskiftet 2014
Fok/lille genoa for Cutterstag (Indre forestay).
Hårdvinssejl/Stormsejl i meget god stand.
Cruising shute/ Gennaker i strømpe: I meget god stand.


NAVIGATION OG ELEKTRONIK
220/115 Isolationstrafo och Fejlstrømsafbryder/HFI NJ21 samt Mellanrelæ (for at for eksempel at have varmvandsbeholder eller andet udstyr på på 230v/50 Hz ved landstrøm)
Mastervolt Batterilader 12v/35amp??
Batteriovervågning
Batterier 3x75Ah + 1x75Ah - April/Maj 2022
Raymarine ST6000 Autopilot
Raymarine Vindinstrument
Raymarine Logg och Dybdemåler
Northstar Explorer 725 VHF vid navigationsbordet 2019
Navtex vid navigationsbordet
Solcelle for motering på Bimini
Solcell regulator
Suunto Kompas
(Stereo (type Bilstereo)– fungerer ikke – men kan væreenkelt kabelproblem)

Vindroder HYDROWANE - 2014

ØVRIGT
2 st lænspumper er installerede hvoraf 1 st elektrisk och 1st manuel.
Bimini og Sprayhood 2010, inklusiv sider for cockpittelt.
Ankerspil elektrisk – beskyttet i ankerboksen.
60 m, 8mm galvaniseret kæde.
Anker – Delta – på stævnen og direkte til ankerboks

Gassystem for komfur og ovn. Løbende vedligeholdt. 3 gasflasker Calor.

Varmesystem: Ebersprächer, luftburen , diesel … MEN skal serviceres da den ikke fungerer i dag (har ej været nødvendigt under tiden i havn i Portugal).

Varmvandsbeholder som virker på både motorvarme og på landstrøm.

Toilett holdingtank med både dækstømning og mulighed for tømning til havs.

Gummibåd PVC. God stand.
2,3hk , Honda, 2012

Honda bærbar generator.

Diverse fendere tovværk og andet.

Invendigt er smukt klassisk lakkeret ædeltræ och meget veldisponeret indretning. En masterkahyt med dobbeltseng i føren for 2 personer. I akter er der 1 kahyt med plats för 2 personer. I Salongen sidder man bekvemt minst 6 personer i de 2 magelige sofaer, en U-sofa og en sofa/koje på hver side af det et stort smukt udfældbart bord. Der er ligeledes mulighed for at bruge soffaer som kojepladser. Der er desuden god plads i diverse skabe og opbevaringspladser under sofaer samt vis plads under durken. I tillæg er der ligeledes en navigationsplats med samtliga instrumenter och god plads for navigationsplanlægning etc. Køkkenet/Pentry er veludrustet med god plads til madlavning på gaskomfur og i gasovn samt udemærket plads i skabe. Her er desuden en yderst rummeligt og velindrettet køleboks med kompressor fra 2014.

Toilettet er inrettet med stor håndvask. Bruser i form af udtræksbar vandhane samt gulvafløb der drænerer til lænsepumpesamt. Toilet med manuel pumpe, naturligvis med septiktank.

De nuværende/tidligere ejere har primært brugt bruseren i cockpit som har både koldt og varmt vandi bruseren, men fungerer fint med brusermuligheden på badeværelset. Det velbeskyttede cockpit har foruden de faste ruder, en fin sprayhood som beskytter mod uvejr , splash og sol, og har herlig god plads for et konfortabelt hverdagsliv ude samt for sikker sejlads. Der er desuden en bimini samt sider som gør det til cockpittelt for yderligere beskyttelse mod regn og sol om man ønsker. På akter er monteret badstige, dæverter til jollen samt også et Hydrowane vindror.

Båden kan sejles fra cockpit da alle fald kan kontrolleres herfra og kan dermed relativt enkelt sejles af 1 person om man ønsker.

Teakdækket er original og derfor relativt slidt. Der er ingen utætheder men man kan tænkte sig at en ny ejere udskifte teaken, fjerne teakdækket og male dækket eller udskifte til Flexi teek eller andet om nogle år.
Malö 38 – 1994 med produktionsnummer 208 er en velkendt svensk kvalitetskonstruktion fra Orust i Kungsviken, med fantastisk fin interiør i klassisk høj svensk kvalitet. Denna båd er en klassiker , og af mange kendt som en fantastisk konstruktion gjort for hålbarhed, prestation og ikke mindst som en båd som udmærker sig med alle kvaliteter og indretning for langturssejlads og bekvemt boende under tiden. Malöbåde er designet for alle typer af vejr og for klima både i syden og i Norden med det den kraftige konstrution og varme inretning. Malö 38 perfekt for dagsturer, feriesejlads men endnu mere fantastisk for længere sejladser med en optimal blanding af en hurtig familjebåt och behagelig langtursbåd. Denne trygge og stabile båd med sin halvla

Udstyrsliste

Diverse
Dokumentation for betalt moms i EUJa

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

    Danmark
    Molich X meterÅrgang 2009Pris: 850.000 kr
    Portugal
    Bavaria 44 1993, Newer Teak and VAT PaidÅrgang 1993Pris: 663.800 kr
    Danmark
    Dehler 41 CR - 1998 - StruerÅrgang 1998Pris: 799.000 kr
    Danmark
    Maxi 100Årgang 1986Pris: 265.000 kr
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.