• Hallberg-Rassy 342 årgang 2009
  • Hallberg Rassy 342 #60
  • Hallberg Rassy 342 #61
Ny pris
Hallberg Rassy 342
FacebookLinkedIn
  • Årgang
  • 2009
  • Motor
  • Volvo Penta D1-30
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 10,32 m (33,9 ft)
  • Bredde
  • 3,42 m (11,2 ft)
  • Dybgang
  • 1,82 m (6 ft)
  • Vægt
  • 5,3 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • lagos, PT
EUR 149.000
DKK 1.111.300*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Hallberg-Rassy 342 – 2009 Top Quality for Blue Water Cruising

Denne Hallberg-Rassy 342 blev bygget i 2009 og er i absolut top stand! Hun giver lidt mere af det hele end sin forgænger, den populære HR-34, og tilbyder samtidig en masse af alt det ekstra, man har brug for på langtur. Nøgleord som sejlegenskaber, tidløs elegance, komfort, sikkerhed, fint snedkerarbejde og enkel håndtering er de rigtige ord for denne skønhed. Denne version af 342 kommer med en rorpind til styring, der giver dig den perfekte følelse, når du sejler.
Denne Hallberg-Rassy har den helt rigtige størrelse, når du skal udforske verdenshavene, og samtidig er den nem og sikker at håndtere, samtidig med at den er økonomisk rigtig størrelse i marinaer. Hallberg-Rassys topkvalitet er bevist i alle Hallberg-Rassy-modeller og er d
Denne Hallberg-Rassy 342 blev bygget i 2009 og er i absolut top stand! Hun giver lidt mere af det hele end sin forgænger, den populære HR-34, og tilbyder samtidig en masse af alt det ekstra, man har brug for på langtur. Nøgleord som sejlegenskaber, tidløs elegance, komfort, sikkerhed, fint snedkerarbejde og enkel håndtering er de rigtige ord for denne skønhed. Denne version af 342 kommer med en rorpind til styring, der giver dig den perfekte følelse, når du sejler.
Denne Hallberg-Rassy har den helt rigtige størrelse, når du skal udforske verdenshavene, og samtidig er den nem og sikker at håndtere, samtidig med at den er økonomisk rigtig størrelse i marinaer. Hallberg-Rassys topkvalitet er bevist i alle Hallberg-Rassy-modeller og er dermed en sikker investering, da det er et af de mest velkendte mærker i branchen. Skroget og dækket er fuldt lamineret og støbt sammen med en polyesterblanding, og den resulterende stivhed i skroget giver båden en mere behagelig gang selv i hård sø.
Den høje standard for byggekvalitet gælder gennem hele byggeprocessen. Det er ikke kun det nøje tilpassede indvendige snedkerarbejde, dimensionerne og den solide fornemmelse af lakeret khaya-mahogni. Selv på de områder, der er skjult, er Hallberg-Rassy foran konkurrenterne. Eksempelvis er trykvandspumpen er ikke bare monteret hvor som helst, men i gummi i det allerede isolerede maskinrum, så støjniveauet reduceres. Alle disse ting er bevis på, hvor fast besluttet Hallberg-Rassy er på hele tiden at flytte grænserne i et forsøg på at give deres kunder den perfekte cruising-yacht.
Det er nemt at forelske sig i 342, bare fordi den har så mange bedre detaljer end andre yachter i dette segment af branchen. Men det er ikke kun detaljerne, det er også det fantastiske overordnede koncept, der giver hende point. Med sine 10,32 x 3,42 m (33'10'' x 11'3'') har hun markedets bedste layout, ideelt til en besætning på fire.
I 2009 beviste denne Hallberg-Rassy 342 sit værd på langturs/langtids Cruising da ejerne sejlede både på den koldere nordlige halvkugle, langs Europas kyst og Middelhavet samt på tværs af Atlanterhavet og sejlede i Caribien og tilbage til Europa. I øjeblikket sejler hun ved Canarieøerne og vil om nogle måneder bevæge sig nordpå mod Madeira og senere Portugal. Der kan laves aftaler om at se hende på Canarieøerne/Las Palmas eller lignende de nærmeste måneder..
Båden har alt, hvad du har brug for. Dette er standardversionen køl, og dermed dybgang 1,8m og giver dig derfor mulighed for at komme ind på de spændende mere lavvandede steder uden at miste sejlegenskaper. Båden er opgraderet med vindroder (Windpilot) i tillæg til autopiloten, nogle nyere instrumenter (Raymarine AXIOM plotter), AIS, LED lanterner og LED belysning, Webasto varmere, Autopilot Raymarine ST 6002G (direkte på roraxel) , solpaneler, og Dinghy med motor, nyere storsejl og også ankerspil med 15kg Spadeanker og ny 50 meter galvaniseret kæde, skroget er netop blevet polleret og bundmalet, hun har ny sprayhood og zipbag og masser af ekstraudstyr og reservedele. Spillene er de store Lewmar 46 St og Lewmar 30 St.

Denne båd er 100% klar til nye eventyr, langdistance-sejlads rundt om i verden eller sejlads i nærmere farvande. Denne meget populære båd er prissat til et relativt hurtigt salg og har netop været på land og blevet serviceret, herunder nye anoder, bundmalet og skroget poleret, motor serviceret osv.

I cockpittet er alt placeret optimalt, så båden nemt kan sejles af en eller to personer. Du kan sikkert sejle hende fra cockpittet uden at skulle gå på dækket. De høje ryglæn i cockpittet giver komfort og bekvemmelighed, og under den store (og nye) sprayhood er du godt beskyttet mod elementerne. Cockpitteltet er selvfølgelig i god stand og fungerer som bimini, når det er nødvendigt.

Når du kommer ned ad trappen til salonen, bliver du straks mødt af det enorme indtryk af kvalitet, som de velkendte svenske vestkystbåde udtrykker, med robust, næsten kunstnerisk, mahogniinteriør i topklasse blandet med tekstiler i topkvalitet, lyst loft og kabys, samt langsgående vinduer og 10 skylights for direkte udsyn og smukt lys. Dækket/gulvet i klassisk teak og med opbevaringsrum nedenunder. Klassisk blandet med det moderne - og der er ikke sparet på noget!

På bagbord side bag kabyssen ligger den store dobbelte agterkahyt med gode opbevaringsmuligheder. På styrbord side agter, bag navigationsområdet, ligger det rummelige badeværelse/head med toilet og bruser samt et wetlocker.

Foran agterkahytten på bagbordside er kabyssen/køkkenet med dobbelt vask, gasovn og gaskomfur, stort køleskab/fryser/boks og masser af skabsplads.

På den anden side af kabyssen på styrbords side er navigationsområdet med alt, hvad der er nødvendigt til instrumenter, kommunikation og navigation samt et panel med elektriske installationer og kontrol.

Foran kabyssen og navigationsområdet finder du den store salon med to lange sofaer med et stort bord med foldbare sider. Her sidder mindst 6 personer omkring bordet, og hvis I er mere end 4 personer ombord, sover to ekstra komfortabelt i salonen.

En anden stor dobbeltkahyt (mastercabin) i den forreste del af båden med rummelige skabe og opbevaring.

Båden har kun haft to ejere. Den første ejer købte hende i Danmark og sejlede med hende på ferie og i fritiden i sommerperioder i Danmark og Norge, hvor hun altid blev vedligeholdt og beskyttet om vinteren på land. Den nuværende ejer købte hende i Danmark i 2018 og sejlede til Middelhavet i 2019. I 2020 krydsede de Atlanterhavet fra De Kanariske Øer til Caribien, hvor de sejlede rundt blandt de smukke øer indtil 2021, hvor de krydsede tilbage til Europa via Azorerne. 2022 tilbragte de i Middelhavet, dels i marinaer og for anker, og senere fortsatte de ned til Canarieøerne hvor de tog hende på land og netop har vedligeholdt, poleret og bundmalet hende. Hun er nu på vej til Lagos i Portugal med et stop på Madeira på vejen.
Transport til andet land i Europa kan arrangeres hvis ønsket.

De nuværende ejere har nu sejlet på fuld tid i mange år, i denne og deres tidligere båd og føler nu, at det er tid for livet på land, og derfor besluttet at sælge.
Ejerne har altid været nøje med vedligehold og holdt hende i topform, inklusive teakdæk og alle overflader som derfor er i meget god stand og ikke bærer spor af stærk sol og salt, som man ellers ville forvente.

Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 2009, Produktionsnummer 193 / SE-HRM34193F809
- Længde: 10,32 m
- Længde i vandlinje: 9,09 m
- Bredde/Bjælke: 3,42 m
- Dybgang: 1.82 m
- Deplacement: 5,3 tons (tom)
- Mastehøjde 15,92 m
- Layout med to kahytter og i alt 6 sovepladser inkl. 2 i salonen.
- Teak i cockpit og på dæk (vakuumlimet og meget velholdt).
- Motor: Volvo Penta D1 -30, 29 hk (ca. 2000 timer) Nyt udstødningsknæ 2021
- Trebladet foldingpropel
- Dieseltank 165 liter (rustfri)
- Saildrive
- Bovpropel Vetus, - 2010
- Elektrisk ankerspil i stævnen med fjernbetjening og med SPADE-anker 15 kg anker og 50 m galvaniseret kæde

- Tender: Zodiak (2019)
- Påhængsmotor: Ny 2 hk Yamaha 2-takts (2020)

Navigation og elektronik
- Flere Raymarine I60-instrumenter til dybde, hastighed, vind etc i cockpit
- Kortplotter, Raymarine Axiom 7 (2018)
- AIS (2018)
- Autopilot Raymarin St 6002G.
- Kompas
- VHF Raymarine Fast
- Imarsat Sattelite Phone
- EPIRB (2021)
- MOB-sendere (til 2 personer)
- Radio/CD
- Vindror - Pacific light (2018)

Rig og sejl:
- Partial-, 2-spreder rigg
- Fock Dacron (2018) på Selden Furlex 200S
- Stagsejl/Storsejl: Hydranet Triradial (2022)
- Stormfock
- Spinacker (ældre) med sok (ny)
- Zip-pack/Lazybag til Storsejl
- Al sejlhåndtering fra cockpittet.
- Spinnakerbom
- Selden Rodkick
- 2 manuelle Lewmar ST30-spil og 2 manuelle Lewmar 46-spil
- Riggen er inspiceret flere gange (2020, 2021). (Mellemstag udskiftet 2021)
- Bom serviceret og et 3'e rev monteret (2021)

Batterier og opladning
- Landstrømstilslutning Strøm: 12V og 220V system.
- Mastervolt ivo 35 amp oplader
- Ny Mastervolt ladekontrol (2021)
- Generator på motor 115 ampere
- 12v batteri til bovpropel og ankerspil 2021
- 12 V motorstartbatteri - 2021
- 12V 240ah GEL-servicebatterier - 2017
- 2*80W (2019) og 1*50W solpaneler

Motor Volvo Penta D1 -30, 3-cyl, 29 hk (ca. 2000 timer) Serviceret hver 100. time

Vand, varme og sanitet:
- Vandvarmer, der varmer både via landstrøm og via motor
- 1 toilet med manuelt skyl Jabsco,
- 1 rustfri spildevandstank (50 liter)
- Vandtank 265 liter.
- Trykvandssystem
- Elektrisk lænsepumpe
- Manuel lænsepumpe
- Dieselvarmer Webasto
- Ovn/komfur (gas)
- Kompressor til køleskab. Vandkølet for lavt strømforbrug
- Badestige
- Bruser også tilgængelig i cockpittet


Diverse udstyr
- Antifouling-behandling af skroget -2023
- Riggen inspiceret (ingen protokol -2023)
- Ny sprayhood -2022
- Cockpit-telt
- Pressenning til vinterdækning
- Surveyprotokol fra maj 2020 tilgængelig.
- Redningsflåde Plastimo (2019)
- Ekstra anker (delta)
- Diverse sikkerhedsudstyr, ildslukkere, livliner osv.
Denne Hallberg-Rassy 342 blev bygget i 2009 og er i absolut top stand! Hun giver lidt mere af det hele end sin forgænger, den populære HR-34, og tilbyder samtidig en masse af alt det ekstra, man har brug for på langtur. Nøgleord som sejlegenskaber, tidløs elegance, komfort, sikkerhed, fint snedkerarbejde og enkel håndtering er de rigtige ord for denne skønhed. Denne version af 342 kommer med en rorpind til styring, der giver dig den perfekte følelse, når du sejler.
Denne Hallberg-Rassy har den helt rigtige størrelse, når du skal udforske verdenshavene, og samtidig er den nem og sikker at håndtere, samtidig med at den er økonomisk rigtig størrelse i marinaer. Hallberg-Rassys topkvalitet er bevist i alle Hallberg-Rassy-modeller og er d

Udstyrsliste

Motor
HK29
Motortimer2000
Motor årgang2009
Motors registreringsnummmer868985/5102116431S
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselSaildrive
Propel3-blade folding
BovpropelVETUS (2010)
Antal motorer1
Brændstoftank165
Hastighed8
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlHydranet Triradial (2022)
ForsejlJa
ForsejlDacron 105 (2018)
Rigtype2-spreader fractional
Kode 0Nej
SpilerJa
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulleforstagJa
SpilerstageJa
Mastehøjde15,92
Navigation
KortplotterJa
KortplotterRaymarine AXIOM 7 (2018)
LogJa
EkkolodJa
FiskesøgerNej
VHFJa
VHFRaymarine Fast
RadarNej
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerRaymarine ST6002G
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
Ais transmitterYES
AIS responderYES
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer6
Ståhøjde (cm)191
TVNej
MusikanlægJa
Køjelængde (cm)216
VarmeJa
Holdingtank50
DækstømningJa
Cockpit
RorpindJa
RatNej
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
SpilLewmar 2*46, 2*30
Dæk
TeakdækJa
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformJa
BadestigeJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådJa
VinterstativNej
VinterpresenningJa
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerSPADE 15kg
RedningsflådePlastimo (2019)
AndetWindvane Pacific Light
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnGRY
LaderJa
Batterier12v 240amp + 2*80amp (2021)
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
AnkerspilYES
El AnkerspilJa
VandtankJa
SkrognummerSE-HRM34193F809
SkibsregisterSWEDEN
Water tank265
CE-godkendtJa
Dokumentation for betalt moms i EUJa
EpirpYES

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

    Danmark
    Bavaria 390 LagoonÅrgang 1991Pris: 739.000 kr
    Danmark
    Hallberg-Rassy 342Årgang 2008Pris: 1.375.000 kr
    Portugal
    Bavaria 44 1993, Newer Teak and VAT PaidÅrgang 1993Pris: 663.800 kr
    Portugal
    Westerly Ocean 37 – 2002 High Quality Yacht for family cruising and live-aboard.Årgang 2002Pris: 745.100 kr
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.