• Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #1
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #2
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #3
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #48
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #49
Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Beneteau
  • Model
  • Oceanis 321
  • Årgang
  • 1996
  • Motor
  • Volvo Penta D1-30F
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 9,95 m (32,6 ft)
  • Bredde
  • 3,42 m (11,2 ft)
  • Dybgang
  • 1,3 m (4,3 ft)
  • Vægt
  • 4,4 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • Lagos, PT
EUR 43.000
DKK 320.700*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Beneteau Oceanis 321 - 1996, Lagos Portugal

Beneteu Oceanis 321, 1996 - ny motor og stående rigning 2016

Velholdt, opdateret med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet i de senere år og meget mere.
Denne version, er den med 2 kahytter, hvoraf den ene er den enorme agterkahyt med stor dobbeltseng og integrerede springmadrasser, ud over den dejlige forkahyt. Med denne båd får du en båd af god kvalitet i størrelsen lige under 10 meter lang - og dermed den meget overkommelige størrelse i marinaer, men stadig en båd, der føles så meget større, når du opholder dig om bord. En anden stor fordel er den lave dybgang på kun 1,30 meter, som gør de fleste bugter, ankerpladser og floder tilgængelige, hvor mange andre ikke kan komme.
Godt vedligeholdt af de nuværende ejere med undervandsb
Velholdt, opdateret med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet i de senere år og meget mere.
Denne version, er den med 2 kahytter, hvoraf den ene er den enorme agterkahyt med stor dobbeltseng og integrerede springmadrasser, ud over den dejlige forkahyt. Med denne båd får du en båd af god kvalitet i størrelsen lige under 10 meter lang - og dermed den meget overkommelige størrelse i marinaer, men stadig en båd, der føles så meget større, når du opholder dig om bord. En anden stor fordel er den lave dybgang på kun 1,30 meter, som gør de fleste bugter, ankerpladser og floder tilgængelige, hvor mange andre ikke kan komme.
Godt vedligeholdt af de nuværende ejere med undervandsbehandling og antifouling hvert år, sidste gang i september 2024 og er planlagt til at gå på land igen på værftet Sopromar i Lagos i juni. Motoren og drev fra 2016 er velholdt og altid serviceret i henhold til Volvos anbefalede standarder. Der har været 3 ejere, og båden har aldrig været brugt til charter.

Oceanis 321 er en flot, hurtig, komfortabel cruising-yacht perfekt til et par eller en familie, der ønsker at udvide deres cruising-muligheder. Beneteau Oceanis 321 har vist sig at være den perfekte og optimale størrelse til både længere ture og til dags- / feriebrug. Godplads med fire faste køjer. Hun har et stort cockpit til sikker sejlads og havneaktiviteter plus et stort sammenklappeligt cockpitbord i teaktræ med plads til op til seks personer. Interiør i kirsebærtræ, salon med U-formet sofa på styrbord side og lige sofa på bagbord side, forkahyt med dobbelt V-køje og en stor agterkahyt med stor dobbeltseng. Meget flot kabys med dobbelt vask, gaskomfur med ovn og topfodret køleskab med fryserum til isterninger osv. Kabyssen har masser af opbevaringsplads til køkkengrej, mad osv. Toilet på styrbord side med brusebad og manuelt Jabsco-toilet. Ud over flere varmeelementer, der er installeret i båden, leveres den også med to køleventilatorer i salonen og to i agter- / ejerkabinen.

Beskrivelse fra producenten (Beneteau):
Når det kommer til cruising, er Oceanis-serien robust og pålidelig. De sejler på alle verdens have, uanset havets og vindens tilstand. Den teknologi, der anvendes til deres konstruktion, er velafprøvet og testet: Den indre konstruktion, en ægte ramme for skroget, er forstærket i områder som udsættes for belastning og giver maksimal skrogstivhed. Som med alle Oceanis nyder Oceanis 321 godt af resultaterne af forskning udført af Beneteaus forsknings- og udviklingsafdeling: mellem gelcoaten og laminatet er Beneteau Water Shield (et Beneteau-patent) et ægte skjold mod gelcoatens porøsitet og beskytter dermed skroget. Skroget er hurtigt og effektivt i alle sejlretninger med en lang vandlinje og en lodret stævn, der let skærer gennem bølger og skær. Bulbkølen med vinger og roret, der er beskyttet af en skeg, giver en god fornemmelse af roret, en moderat krængning og fremragende stabilitet, samtidig med at den har en lav dybgang. Oceanis 321 er også generøs på dækket med et stort "T"-formet cockpit, mange koøjer og luger til ventilation, de enkle skøder (bragt tilbage til cockpittet på jammere) og kvalitetsspil og udstyr, herunder stiv vang, rullegenua holdt fri af ankeret, standard ratstyring og åbning af akterspejl med badeplatform. Talrige koøjer giver masser af ventilation i salonen og kabinerne. Den indvendige volumen på denne 32,5 fods sejlbåd er virkelig forbløffende: fra den "L"-formede galease til bagbord, til salonsofaen til styrbord, fra forkahytten til agterkahytterne er pladsen perfekt fordelt til maksimal nydelse og komfort. Den varme atmosfære i Oceanis 321 forstærkes af rigdommen i det fint udformede lakerede kirsebærtræværk.

Båden blev oprindeligt købt af de første ejere i Storbritannien, der søsatte hende i 1997 og for det meste sejlede i det område i de første mange år. I 2006 købte den nuværende ejer båden, sejlede i de britiske farvande og fik senere båden bragt til Algarve i Portugal af en professionel skipper, hvor de har sejlet og boet ombord, når de boede i Lagos som deres andet hjem. Den ligger nu i Marina de Lagos, men skal efter planen lægges op på Sopromar-værftet i Lagos i midten af maj/juni.

Den nuværende ejer føler nu, at før alder og helbred bliver et problem, ønsker de at bruge tid på andre aktiviteter og livsstil og lader derfor TIPPLER gå videre til nye ejere.
Båden er i dag registreret i Irland og har status som EU-momsbetalt.

Den nuværende ejer har investeret meget for at holde hende opdateret ... Nogle af de større investeringer er:
2014: Ny genua 120%.
2016: Ny 30 hk Volvo Penta MD30-motor, ny aksel og 3-bladet foldepropeller
2016: Cruising Shute - kun brugt 5 gange siden ny.
2016: Ny stående rigning
2021: Nye AGM-batterier (2*90Ah servicebatterier + 1 startbatteri)
2024: Seks nye portlights/vinduer
2025: To nye luger bestilt og forventes monteret maj/juni 2025

Udstyr og fakta:
Generelt:
- Modelår 1996 (søsat 1997)
- HIN: 96UK38, skrognummer 230
- Navn: S/Y TIPPLER
- Længde: 9,95 m (LWL: 8,95)
- Bredde/bjælke: 3,42 m
- Dybgang: 1,30 m
- Deplacement: 4400 kg (tom)
- Ballast: 1361 kg
- Masthøjde (Bridge Clarance) ca. 14 m
- Ståhøjde i salon: 1,90 m
- Layout med to kahytter (agterkahyt og forkahyt) og i alt 6 køjer inkl. 2 i salonen.
- Et hoved/badeværelse/toilet

Motor:
- Volvo Penta D1-30F (ca. 360 timer og fra 2016)
- Motornummer: 896645 / 165758A
- Effekt: 30 HK
- Akse
- 3-bladet Volvo foldepropeller
- Brændstoftank: 61 liter (bag agterkahytten)

Navigation og elektronik
- Plotter: Ingen plotter (ejeren brugte iPad)
- Radar
- VHF: Radio Ocean RO4700
- A.I.S-modtager
- Vind/Dybde/Log: Autohelm TriData
- Stereoanlæg
- Navtex NX300
- Garmin GPS152H GPS
- Raymarine ST4000+ hjulautopilot med ny controller og panel

Rig og spil:
- Masthead Sloop. Sparcraft Rigg (mast og bom)
- Stående dæk med trinvis mast. Forstag, babystag, top- og undervant og dobbelt bagstag.
- Bom og spark (Sparcraft)
- Rullebord: Facnor C30 Furlex
- Spil: 3 * Lewmar 30 + 1 * Lewmar 16
- Al sejlhåndtering tilgængelig i cockpittet
- Ny stående rigning 2016, og løbende rigning løbende opdateret

Sejl og lærred:
- Storsejl - sandsynligvis originalt, men i god / fungerende stand
- Forsejl/Genoa 2014 i god stand
- Cruising shute/Gennaker 2016 Meget god stand (brugt 5 gange)
- Storsejl/fok
- Sprayhood god stand
- Cockpitovertræk/telt i god stand

Batterier og opladning
- Landstrømsforbindelse Strøm: 240V systempanel med kontakter til stikkontakter, batterioplader
- 12V DC-system
- Batteri 1: Startbatteri i agterkahyt (2021)
- Batteri 2+3: 2*90 Ah til servicebank placeret i lazarettet (2021)
- Oplader: Sterling Power 220v/12v oplader (2023)
- Landstrøm 220v (med 220 volt udtag fordelt i båden)
- 80 watt solcellepanel på bue og separat solcellestyring
- Belysning: LED de fleste steder
- Navigationslys

Vand, varme og sanitet:
- 1x ferskvandstank - i alt 273 liter (under forreste køje)
- Vandvarmer, der opvarmer både via landstrøm og motor.
- Jabsco toilet/hoved med manuelt skyl
- Ingen spildevandstank installeret
- Vand under tryk
- Dobbelte SS-vaske i kabyssen
- Gasinstallation med manuel afspærringsventil i kabyssen
- Gasalarm i kabyssen
- 2-brænder gaskomfur og gasovn i kabyssen
- Toplæst køleskab i kabyssen
- Varmeapparat: Ebersprächer - men ikke brugt i årevis - tilstand ukendt
- Flere varmeelementer installeret til 220 volt landstrøm
- Elektrisk lænsepumpe
- Manuel lænsepumpe i cockpit

Diverse udstyr
- Winlass - South Pasific - Elektrisk, med ca. 40 m galvaniseret kæde og 15 kg SPADE-anker
- Diverse sikkerhedsudstyr, flere ildslukkere osv.
- Global Fix Pro EPIRB
- SeaGo 4-personers offshore redningsflåde (har brug for service siden 2023)
- Diverse fortøjningsliner, fendere, værktøj og reservedele
- Elektrisk komfurelement til 240 volt (nyt og praktisk, når det er i marinaen)
- Sidste undersøgelse udført april 2006. Rapport tilgængelig.
- INGEN jolle
- Suzuki 5hp F5AMHS-C påhængsmotor (købt 2020)
Velholdt, opdateret med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet i de senere år og meget mere.
Denne version, er den med 2 kahytter, hvoraf den ene er den enorme agterkahyt med stor dobbeltseng og integrerede springmadrasser, ud over den dejlige forkahyt. Med denne båd får du en båd af god kvalitet i størrelsen lige under 10 meter lang - og dermed den meget overkommelige størrelse i marinaer, men stadig en båd, der føles så meget større, når du opholder dig om bord. En anden stor fordel er den lave dybgang på kun 1,30 meter, som gør de fleste bugter, ankerpladser og floder tilgængelige, hvor mange andre ikke kan komme.
Godt vedligeholdt af de nuværende ejere med undervandsb

Udstyrsliste

Motor
HK30
Motortimer360
Motor årgang1996
Motors registreringsnummmer896645
FerskvandskøletJa
Drev/skrueakselAxis
Propel3-blade folding
BovpropelNej
Antal motorer360
Brændstoftank61
Hastighed6
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlOriginal - ok condition
ForsejlJa
ForsejlGenoa 2014 Good condition
RigtypeSparcraft Masthead sloop
Kode 0Nej
SpilerNej
GennakkerJa
BompresseningJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulleforstagJa
SpilerstageNej
Mastehøjde14
Navigation
KortplotterNej
LogJa
EkkolodJa
FiskesøgerNej
VHFJa
VHFRadio Ocean RO4700
RadarJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerST4000+ wheel (new controller)
LanternerJa
GPSJa
VindmålerJa
AIS responderYes
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankNej
BrusebadJa
Køjer4 + salon
Ståhøjde (cm)190
TVNej
MusikanlægJa
Køjelængde (cm)210
VarmeJa
Holdingtankno
DækstømningNej
Satellit-TV antenneNej
VaskemaskineNej
OpvaskemaskineNej
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
Spil3*Lewmar 30 + 1*Lewmar 16
Dæk
TeakdækNej
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformJa
BadestigeJa
Dæk længde9,90
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådNej
VinterstativNej
VinterpresenningNej
RedningskransJa
BrandslukkerJa
AnkerSpade
RedningsbådSeago 4-pers (need service since 2023)
Andet udstyrEPIRB, Electric Winlass, Outboard 5hp 2020, solar panel
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnTippler
LaderJa
Batterier2*90AH + 1*start
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
Trailerno
Generatorno
AnkerspilElectric South Pasific
El AnkerspilJa
VandtankJa
Skrognummer96UK38 Hull#230
SkibsregisterIreland (EU)
Vandtank (i liter)273
CE-godkendtJa
Dokumentation for betalt moms i EUJa
Epirpyes
WatermakerNej

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.