• Amel Euros 41
  • Amel Euros 41
  • Amel Euros 41
  • Amel Euros 41
  • Amel Euros 41
Amel Euros 41
FacebookLinkedIn
  • Årgang
  • 1974
  • Motor
  • Volvo D1-30
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 12,35 m (40,5 ft)
  • Bredde
  • 3,3 m (10,8 ft)
  • Dybgang
  • 1,65 m (5,4 ft)
  • Vægt
  • 6,5 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • Ravenna, IT
EUR 55.000
DKK 410.300*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Amel Euros 41

Ny istandsat Amel Euros 41 fra 1974 med helt ny Volvo D1-30 motor fra 2020 med kun 600 timer. Båden har netop været igennem en omfattende istandsættelse og er klar til at sejle! Med dens beliggenhed i Ravenna på den italienske Adriaterhavskyst, så kan sejlerdrømmen i det kroatiske ø-hav opfyldes på få timer!

Båden har syv sengepladser og to toiletter fordelt på følgende måde: rummelig salon med to langskibs sofaer, der kan omdannes til to sengepladser, stort spisebord, kortbord samt køkken med komfur, vask og køleskab. Der er plads til installation af ovn. Midtskibs badeværelse med brus og nyt installeret Jabsco marine toilet. Forkabine med dobbeltseng. Alle madrasser/sofaer i hele båden, er nyudskiftet. Agterkabinen, som er
Ny istandsat Amel Euros 41 fra 1974 med helt ny Volvo D1-30 motor fra 2020 med kun 600 timer. Båden har netop været igennem en omfattende istandsættelse og er klar til at sejle! Med dens beliggenhed i Ravenna på den italienske Adriaterhavskyst, så kan sejlerdrømmen i det kroatiske ø-hav opfyldes på få timer!

Båden har syv sengepladser og to toiletter fordelt på følgende måde: rummelig salon med to langskibs sofaer, der kan omdannes til to sengepladser, stort spisebord, kortbord samt køkken med komfur, vask og køleskab. Der er plads til installation af ovn. Midtskibs badeværelse med brus og nyt installeret Jabsco marine toilet. Forkabine med dobbeltseng. Alle madrasser/sofaer i hele båden, er nyudskiftet. Agterkabinen, som er typisk for Amel design med direkte indgang fra cockpit, har tre sengepladser. I agterkabinen findes desuden et langt bord, håndvask samt et nyt installeret Jabsco marine toilet under sædet.

I cockpit har rattet fået et refit med helt ny læder kappe, samt en vel istandsat Amel styrestol i rødt eco-læder, meget vintage! Helt ny sprayhood i elegant grå farve, foldbart cockpitbord og cockpit hynder i god stand. VHF'en samt kompas og eco-måler er nyt. Båden er udstyret med to maste, hvor de to storsejl fungerer med et rullesystem fra det italienske Bamar. Forsejlet er en rullefok med Rekman rulletromle. Sejlene er brugte og har cirka 10 år på bagen, men er stadig anvendelige. Anker samt elektrisk ankerspil. Stereo, så man også kan høre musik!

Der er gjort klar til installation af varme i båden. Plexiglas vinduer udskiftet. Ny bundmaling (oktober 2023).

Båden ligger i vandet i "Marina di Ravenna" (Italien) og et besøg kan klares ved et fly til Bologna. Båden blev for nylig udskrevet af det italienske skibsregister og er dermed klar til at sejle med nyt flag. Dette letter proceduren og tidsforløbet ved ejerskifte.

Skriv eller ring til Gitte, YachtBroker's lokale bådmægler i Italien, på +45 4233 1612 for mere information, video materiale og hjælp til at rejse ned og se og prøve båden.
Ny istandsat Amel Euros 41 fra 1974 med helt ny Volvo D1-30 motor fra 2020 med kun 600 timer. Båden har netop været igennem en omfattende istandsættelse og er klar til at sejle! Med dens beliggenhed i Ravenna på den italienske Adriaterhavskyst, så kan sejlerdrømmen i det kroatiske ø-hav opfyldes på få timer!

Båden har syv sengepladser og to toiletter fordelt på følgende måde: rummelig salon med to langskibs sofaer, der kan omdannes til to sengepladser, stort spisebord, kortbord samt køkken med komfur, vask og køleskab. Der er plads til installation af ovn. Midtskibs badeværelse med brus og nyt installeret Jabsco marine toilet. Forkabine med dobbeltseng. Alle madrasser/sofaer i hele båden, er nyudskiftet. Agterkabinen, som er

Udstyrsliste

Motor
HK30
Motortimer600
Motor årgang2020
Motors registreringsnummmer5102144383W
Drev/skrueakselShaft
Propel3-blade
BovpropelNej
Brændstoftank240
Sejl og rig
Storsejl2 x Furling mainsail with furling system from Bamar
ForsejlFurling jib with Compact Furling System from Reckmann
RigtypeTwo masts
Navigation
KortplotterNej
EkkolodJa
VHFJa
KompasJa
Autopilot / SelvstyrerNej
LanternerJa
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankNej
BrusebadJa
Køjer2 (for cabin) + 2 (salon) + 3 (aft cabin)
MusikanlægJa
VarmeJa
Cockpit
RatJa
SprayhoodJa
CockpitbordJa
CockpithynderJa
Dæk
TeakdækNej
SøgelænderJa
BadeplatformNej
BadestigeJa
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådNej
Anker15 kg with 30 chain + 20 m warp
AndetNew mattresses in cabins and salon. New sprayhood. New leather jacket on wheel. New anti-fouling October 2023. New Volvo D1-30 engine from 2020. The boat is in the water. The price is negotiable.
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
BådnavnTribute
Batterier2 service + 2 engine (New 2021)
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderNej
LænsepumpeJa
El AnkerspilJa
VandtankJa
SkrognummerAME411974
SkibsregisterDismissed recently from the Italian ship register and ready to be registered in another country's ship register.
Water tank250 L

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

    Portugal
    Bavaria 44 1993, Newer Teak and VAT PaidÅrgang 1993Pris: 663.900 kr
    Portugal
    Jeanneau 54 Sun Odessey - 2 Cabin Owners version EU VAT PaidÅrgang 2005Pris: 2.126.000 kr
    Kroatien
    Dansk bygget BIANCA 420Årgang 1989Pris: 599.000 kr
    Danmark
    Malö 116, 1983 - LemvigÅrgang 1983Pris: 429.000 kr
YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.