• Bavaria 34 YB Ahlers #1
  • Bavaria 34 YB Ahlers #3
  • Bavaria 34 YB Ahlers #76
  • Bavaria 34 YB Ahlers #74
  • Bavaria 34 YB Ahlers #75
Bavaria 34 YB Ahlers
FacebookLinkedIn
  • Mærke
  • Bavaria
  • Model
  • 34 Cruiser
  • Årgang
  • 1988
  • Motor
  • Volvo Penta D1 20 2009
  • Brændstof
  • Diesel
  • Længde
  • 10,34 m (33,9 ft)
  • Bredde
  • 3,48 m (11,4 ft)
  • Dybgang
  • 1,35 m (4,4 ft)
  • Vægt
  • 4,5 ton
  • Skrog
  • Glasfiber
  • Placering
  • DE
EUR 45.000
DKK 335.900*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Bavaria

Bavaria 34 - tidløs og ung

Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båd, der bærer sin alder - på mange områder overgår den de forventninger, man normalt har til yachter fra 80'erne. Den har været i familiens hænder i årtier og er løbende blevet moderniseret, vedligeholdt og optimeret. Hun kombinerer klassisk design og rummelig komfort med moderne opgraderinger, som ellers kun findes på meget yngre yachter.

Hvad gør dette skib specielt

Rig og sejl:
Mange Bavaria 34'ere fra denne tid har en standardrig, et mindre storsejl og en konservativ genua. Det er ikke tilfældet med denne model: Med en komplet Selden-rig fra 2016, større storsejl og 105% genua har du betydeligt bedre sej
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båd, der bærer sin alder - på mange områder overgår den de forventninger, man normalt har til yachter fra 80'erne. Den har været i familiens hænder i årtier og er løbende blevet moderniseret, vedligeholdt og optimeret. Hun kombinerer klassisk design og rummelig komfort med moderne opgraderinger, som ellers kun findes på meget yngre yachter.

Hvad gør dette skib specielt

Rig og sejl:
Mange Bavaria 34'ere fra denne tid har en standardrig, et mindre storsejl og en konservativ genua. Det er ikke tilfældet med denne model: Med en komplet Selden-rig fra 2016, større storsejl og 105% genua har du betydeligt bedre sejlegenskaber sammenlignet med ældre både.

Ny køl og stabilitet:
Den nye køl fra X-Yachts med en dybgang på ca. 1,95 m giver mere stabilitet og en bedre kurs, selv på havet og i hækbølger - det er her, mange originale versioner halter bagefter.

Motor og udstyr:
Mens andre både i samme alder kæmper med ældre motorer og tidskrævende eftermonteringer, er denne Volvo Penta-motor allerede moderne, økonomisk og lavt belastet. Den foldbare propel bidrager til effektivitet og jævn kørsel.

Komfort og interiør:
En sammenlignelig båd viser ofte tegn på brug, slidt polstring eller forældet udstyr. Her blev polstring og skum kun fornyet i 2019, sprayhood og kagestativ er moderne, indretningen er velholdt, alt udstyr er funktionelt - såsom køleskab, kedel, kabys og ovn - og det hele er meget behageligt med 6 køjer.

Elektronik og navigation:
Mange ældre Bavaria 34'ere er udstyret med basale instrumenter; her er der derimod en moderne plotter, opdateret log/dybde/vindmåling, VHF-radio og godt navigationsudstyr - mindre behov for eftermontering, færre bekymringer for den nye ejer.

Konklusion:
Skibet er klar til at sejle og komfortabelt udstyret - ingen grund til at indhente det forsømte med hensyn til ydeevne eller sikkerhed. Enhver, der forventer en Bavaria 34, som den typisk tilbydes, vil blive overrasket over, hvor tidløs og ung denne båd er - med værdiforøgende opgraderinger og omhyggelig vedligeholdelse.

Fakta:

Historie
* Familieejet siden 1988
* Løbende vedligeholdt og gennemgribende moderniseret flere gange
* Overordnet tilstand: teknisk og visuelt betydeligt bedre end det typiske byggeår

Rig og sejl

* 2016: ** Helt ny Selden-rig (mast og stående rigning)
* Forstørret storsejl → mere kraft
* Genua 105%, UK Sails, touring laminat
* Ældre genua er også tilgængelig
* Lazyjack-system (2020)
* Gennaker-enhed (Selden)
* Spinnaker-stang

Køl & undervandsskrog
* Ny køl fra X-Yachts (Danmark) → ca. 1,95 m træk
* Indbygget for bedre stabilitet og sejladsydelse 2007 lamineret

Motor og fremdrift
* Volvo Penta D1-20, 2009
* Meget få motortimer
* Foldbar propel
* Manuel lænsepumpe

Hardware til dæk og rigning
* 6 selvhængende Andersen-spil
* Harken rullende genoa, Harken-blokke på dækket, hovedark afbøjet i cockpit
* Sprayhood (2020)
* Kagehus (2020)

Interiør og komfort
* Ny polstring og skum (2019)
* Teakdæk fra bådsnedkeren Glücksburg
* 6 sovepladser
* Kabyss: gaskomfur med ovn (2-brænder), køleskab
* Kedel (ca. 4 år gammel)
* Cockpit-bruser
* Toilet (spildevandstank tilgængelig, men i øjeblikket frakoblet)

Navigation og elektronik
* Tacktick vindmåler trådløs
* Tacktick log & dybdemåler (moderniseret) trådløs
* VHF-radio Dantronik gammel
* Raymarine RC 435 plotter
* Radio

Særlige styrker sammenlignet med typisk Bavaria 34 (1988)
* Ny Selden-rig (2016) + større sejl → betydeligt bedre sejladsydelse
* Dyb køl fra X-Yachts (1,95 m) → Mere stabil og hurtigere
* Motor mere moderne og lavt kilometertal → ingen bekymringer som med originale motorer
* Komfortopgraderinger (polstring, sprayhood, kagestativ, kedel, interiør)
→ ligner en yngre båd
* Moderniseret navigation og elektronisk udstyr → Umiddelbart klar til at sejle
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båd, der bærer sin alder - på mange områder overgår den de forventninger, man normalt har til yachter fra 80'erne. Den har været i familiens hænder i årtier og er løbende blevet moderniseret, vedligeholdt og optimeret. Hun kombinerer klassisk design og rummelig komfort med moderne opgraderinger, som ellers kun findes på meget yngre yachter.

Hvad gør dette skib specielt

Rig og sejl:
Mange Bavaria 34'ere fra denne tid har en standardrig, et mindre storsejl og en konservativ genua. Det er ikke tilfældet med denne model: Med en komplet Selden-rig fra 2016, større storsejl og 105% genua har du betydeligt bedre sej

Udstyrsliste

Motor
HK20
Motor årgang2009
FerskvandskøletJa
Drev/skrueaksel3 Blatt Faltpropeller neu
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlMain UK Sail Cruiser Laminat 2016
ForsejlJa
ForsejlGenua 105% UK sails Cruiser laminat 2016
RigtypePartial Selden neu 2016 höher
Kode 0Nej
SpilerNej
GennakkerNej
BompresseningJa
Lazy JackJa
RulleforstagJa
SpilerstageJa
Navigation
KortplotterJa
KortplotterRaymarine RC 435
LogJa
EkkolodJa
FiskesøgerNej
VHFJa
VHFDantronic
RadarNej
Autopilot / SelvstyrerJa
Autopilot / SelvstyrerSimrad Navigo
LanternerJa
VindmålerJa
Indenbords
KomfurJa
KøleskabJa
ToiletJa
HoldingtankJa
BrusebadJa
Køjer6
Ståhøjde (cm)190
TVNej
MusikanlægJa
VarmeNej
Holdingtanknicht angeschlossen
DækstømningJa
Satellit-TV antenneNej
VaskemaskineNej
OpvaskemaskineNej
Cockpit
RorpindNej
RatJa
SprayhoodJa
KalecheJa
CockpithynderJa
Spil6 Andersen selftailing
Dæk
TeakdækJa
TeakdørkJa
SøgelænderJa
BadeplatformNej
BadestigeJa
WindbreakersNej
Tilbehør
FendereJa
FortøjningerJa
Jolle/gummibådNej
VinterstativNej
VinterpresenningJa
RedningskransNej
BrandslukkerJa
Diverse
Landstrøm (230V)Ja
Batterier3 normal
TrykvandJa
VarmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
El AnkerspilNej
VandtankJa
CE-godkendtJa
Epirpnein
WatermakerNej

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinaviens største kæde af professionelle bådmæglere, som dagligt hjælper tilfredse danskere i hele landet med at købe og sælge deres brugte båd.